Stroj letiaci do Murmanska sa krátko po štarte pokúsil o núdzové pristátie, pri ktorom vzplanuli motory a zhorela celá zadná časť lietadla. O príčinách nešťastia sa stále len špekuluje, väčšina ruských médií hovorí o úderu blesku.
Vyšetrovací výbor Ruskej federácie (Sledkom) spresnil, že ako možné príčiny leteckého nešťastia sa zvažujú nedostatočná kvalifikácia pilotov, dispečerov a technického personálu, ako aj technická chyba či meteorologické podmienky.
Do nemocnice previezli šesť ľudí, z toho troch členov posádky. Medzi mŕtvymi sú podľa agentúry Interfax dve deti, o prítomnosti cudzincov na palube zatiaľ nie sú žiadne správy. Podľa niektorých informácií v lietadle letel jeden Američan. Spoločnosť Aeroflot publikovala menný zoznam preživších, podľa mien sú zrejme všetci Rusi.
V troskách lietadla boli nájdené dve takzvané čierne skrinky, elektronické zariadenia na záznam dátovej a verbálnej komunikácie. Odborníci začali skúmať ich technický stav.
Telá 41 obetí previezli do márnice a v dohľadnom čase sa začne s procesom ich identifikácie. Identifikácia mŕtvych bude podľa agentúry TASS vzhľadom na intenzitu požiaru komplikovaná, pripravujú sa analýzy DNA. Väčšina obetí, ktorým sa po núdzovom pristátí nepodarilo uniknúť z horiaceho lietadla, sa otrávila splodinami z horenia. Utrpeli aj rozsiahle popáleniny. Zdroj dodal, že presnú príčinu smrti určia pitvy a súdnolekárska expertíza.
Podľa informácií denníka Kommersant bol havarovaný stroj prakticky nový, Aeroflot ho od ruského výrobcu získal predvlani. Stroj bol využívaný na stredných regionálnych tratiach. Žiadna zahraničná letecká spoločnosť podľa dostupných zdrojov lietadlá typu SSJ 100 nevyužíva. Dvojmotorové lietadlá uskutočnili prvý komerčný let v júni 2011. Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) udelila týmto lietadlám certifikáciu vo februári 2012.
Lietadlo Suchoj Superjet 100 (SSJ-100) smerujúce do Murmanska na severozápade Ruska bolo podľa Aeroflotu nútené vrátiť sa na letisko Šeremetievo krátko po štarte z "technických príčin". Podľa ruských médií stroj vyslal núdzový signál a posádka sa začala pripravovať na núdzové pristátie.
Pri druhom pokuse zosadnúť na dráhu lietadlo narazilo na pristávaciu dráhu podvozkom, následne aj nosom, pričom začali horieť motory a plamene rýchlo pohltili celú zadnú časť. Stroj mal v čase tvrdého núdzového pristátia plné palivové nádrže. Podľa vyšetrovateľov sa jedna z nich pri dopade roztrhla.
Väčšina obetí boli obyvatelia Murmanskej oblasti. V Murmansku spontánne vznikli pietne miesta, kam ľudia prinášajú kvety a hračky a zapaľujú sviečky. Podobné pietne miesto vytvorili aj na letisku Šeremetievo.
V chrámoch Murmanskej oblasti sa uskutočnia smútočné obrady za obete havárie a za uzdravenie zranených.
Superjet sa snaží byť konkurentom lietadiel brazílskej spoločnosti Embraer a kanadskej Bombardier. Lietadlo bolo vyvinuté v spolupráci s talianskym výrobcom leteckej a vojenskej techniky Finmeccanica a je prvým lietadlom pre osobnú dopravu vyrobeným v Rusku od rozpadu Sovietskeho zväzu.
Akcie Aeroflotu, najväčšieho ruského leteckého dopravcu, stratili v pondelok ráno na moskovskej burze takmer tri percentá.