Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku predstavuje s blížiacimi sa eurovoľbami novú kampaň, ktorá apeluje na všetkých Slovákov, aby išli 25. mája voliť. Reaguje tak na vôbec najnižšiu účasť Slovenska vo voľbách do Európskeho parlamentu – k volebným urnám naposledy, v roku 2014, prišlo len 13 % našich krajanov.
Jednoduchý, ľahko zapamätateľný motív držania huby má osloviť všetkých slovenských voličov. „Verím, že Slováci si uvedomujú, že v týchto voľbách ide naozaj o veľa. Európsky parlament hlasuje o všetkých zásadných právnych normách EÚ a kvalita zvolených europoslancov rozhoduje aj o miere akou dokážeme tento proces ovplyvniť. Svojou účasťou v týchto voľbách budeme rozhodovať aj o podiele antisystémových a deštruktívnych síl v budúcom parlamente, ako aj o tom, čomu chceme dať v budúcej EÚ prednosť. No, a okrem toho verím, že Slováci v ničom nechcú byť úplne poslední – a že budú chcieť ukázať, že vo volebnej účasti máme na viac ako pred piatimi rokmi,“ uviedol pri tejto príležitosti Ladislav Miko, vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.
Okrem hlavného online videa sa do aktivity zapája aj množstvo slovenských influencerov, ktorým záleží na čo najvyššej účasti Slovákov v blížiacich sa eurovoľbách. Na svojich profiloch zverejňujú fotografie s veľkou hubou, čím motivujú svoju fanúšikovskú základňu zúčastniť sa volieb. Tie sa konajú už 25.mája, takže nezabudnite ísť voliť aj vy. Aby vám nakoniec nezostalo nič iné, ako len držať hubu.
Viac informácií o európskych témach nájdete na www.europa.sk.