V rozhovore pre oficiálnu stránku zväzu rozprával aj o tom, ktoré subjekty využívajú slovenský hokej na propagáciu a predaj nelicencovaných produktov, či o tom ako získať väčšiu podporu pre šport od súkromných firiem.
Slováci sa na MS napokon predstavia v dresoch, v ktorých bude dominovať štátny znak Slovenskej republiky. Fanúšikmi obľúbené logo Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) bude na ramenách. "Chceli sme dať definitívnu bodku za debatami o tom, čo by mala mať hokejová reprezentácia na dresoch počas MS 2019. Pre nás to bola zástupná politická téma a to do športu nepatrí. Máme prieskumy a vieme, že logo Slovenský hokej má výbornú 'páčivosť'. No keď sa niektorí politici zapoja do odbornej témy, ktorej nie vždy celkom dobre rozumejú, je to len na škodu veci. Ale keďže sme nechceli ďalej búriť tieto vody, rozhodli sme sa, že na domácom šampionáte nastúpime v dresoch so štátnym znakom a na ramenách bude logo slovenského hokeja," uviedol Janček.SZĽH však chce aj v budúcnosti pokračovať v snahe mať na dresoch ako hlavný motív logo slovenského hokeja s tromi hokejkami. "Predpokladáme, že zákon bude schválený v tom istom znení, ako ten, ktorý vrátil prezident. Keďže ho už dobre poznáme, vieme, že bol šitý horúcou ihlou a bude potrebné ho čo najskôr novelizovať. Určite chceme pokračovať v tom, aby sme logo slovenského hokeja mohli využívať v maximálnej možnej miere," pokračoval.
Janček vysvetlil prečo je pre SZĽH nové logo také dôležité. Jeho používaním totiž dokáže ochrániť svoje marketingové produkty a tým získa viac peňazí na svoje projekty. "Chceme chrániť našich partnerov a priniesť viac súkromných peňazí pre slovenský hokej a nie pre súkromníkov, ktorí sa na ňom priživujú. Preto potrebujeme chrániť tieto práva. Pre nás bolo logické vytvoriť si logo, ktorého dominantným prvkom bude dvojkríž. V neposlednom rade, tie tri hokejky nie sú len logo, ale symbol zmeny v slovenskom hokeji. Sú to korčuliarske kurzy, športové centrá pri základných školách, ale aj nová hokejová akadémia v Trenčíne." Vedenie zväzu sa totiž veľmi často stretávalo so situáciou, že súkromné spoločnosti využívali marketingový potenciál hokeja, no nechceli spolupracovať so SZĽH. "Práve v týchto týždňoch sledujeme, že sa tie isté spoločnosti spájajú s hokejom a predávajú hokejové produkty. Firmy si zvykli šport najmä využiť a to bez toho, aby mu partnersky pomohli. Štátne peniaze, ktoré dostávajú zväzy nestačia pokrývať všetky náklady. Nechceme len nastrčiť ruku a čakať, že nám bude všetko financovať štát. Aj on má svoje hranice. Navyše, dane platia všetci ľudia, ale nie všetci musia súhlasiť s tým, koľko dostáva napríklad hokej. V prípade súkromných spoločností je to inak. Oni sa dobrovoľne rozhodujú, či investujú do hokeja. A my týmto firmám chceme ukázať, že šport má svoj potenciál a vie sa predať svojou kvalitnou prácou."Janček tvrdí, že najlepšou cestou, ako pritiahnuť súkromné spoločnosti k tomu, aby dávali viac financií do športu, je zmena súčasných zákonov. "Radi by sme vyzvali poslancov NRSR, aby prijali nový zákon, ktorý by bol nápomocný k väčšej angažovanosti firiem v športe. Hovorím napríklad o zákone, ktorý by pomohol nie len hokeju pri predaji oficiálnych licencovaných produktov. To bude mať za následok nárast finančných prostriedkov aj pre iné zväzy. A logicky by športy nemuseli byť odkázané len na príspevky od štátu," uviedol Janček pre hockeyslovakia.sk.
Ďalší krok SZĽH je, že sa obráti na súdy v súvislosti s firmami, ktoré sa neoprávnene spojili s novým logom. "Urobili sme prvý precedens tým, že sme prišli s novým logom. Druhým je, že ideme právnou cestou riešiť firmy, ktoré sa spojili s týmto logom alebo športovou reprezentáciou neoprávnene. Ak by som to mal povedať ešte zrozumiteľnejšie – firmy, ktoré naše logo a slovenskú hokejovú reprezentáciu nepoctivým spôsobom zneužívajú vo svoj prospech."
SZĽH počas MS v Bratislave a Košiciach obmedzí používanie konkrétnych slovných spojení v marketingovej komunikácii firiem, aby tak určila hranice pokiaľ môžu jednotlivé komerčné subjekty zájsť v spájaní sa so športom. Napríklad v marketingovej kampani pre firmy, ktoré nie sú partnermi zväzu, môže byť problém slovné spojenie "Fandite našim hokejistom". "Presne tak. Aj u nás by sme chceli docieliť, aby takéto slogany boli nejakým spôsobom ohraničené. Mohli by sme byť priekopníkmi nie v tom, že sa nám parlament snaží zakázať naše logo. Radšej by som bol, keby to bolo opačne. Keby poslanci parlamentu boli nápomocní v tom, že zväzom vytvoria podmienky chrániť si svoje záujmy a tým získajú finančné prostriedky navyše," dodal.