Chce tak predchádzať nekontrolovateľnému zdieľaniu podobných násilných videozáznamov, aké streamoval páchateľ masakry v novozélandskom meste Christchurch. O nových reštrikciách Facebooku informuje agentúra AFP. "Po nedávnych hrôzostrašných teroristických útokoch na Novom Zélande sme skúmali, čo viac vieme spraviť pre to, aby naše služby nemohli byť použité na spôsobenie ujmy či šírenie nenávisti," uviedol vo vyhlásení viceprezident a produktový manažér Facebooku Guy Rosen.
Ľuďom, ktorí len jediný raz porušia určité závažné pravidlá Facebooku - vrátane tých, ktoré sa vzťahujú na "nebezpečné organizácie a jednotlivcov" -, bude podľa jeho slov odteraz okamžite na čas odoprený prístup k streamovaniu. Medzi takéto prečiny bude patriť napríklad bezkontextové zdieľanie odkazu na vyhlásenie teroristickej skupiny. "Plánujeme tieto obmedzenia v nadchádzajúcich týždňoch rozšíriť aj na iné oblasti (našej platformy), počnúc tým, že presne takýmto ľuďom zabránime v tom, aby na Facebooku vytvárali reklamy," dodal Rosen.
Facebook zároveň oznámil, že investuje 7,5 milióna dolárov na prieskum partnerstiev s tromi americkými univerzitami, ktorého výsledkom by malo byť zlepšenie analýz videozáznamov a obrázkov zverejňovaných na jeho platforme. Tým chce spoločnosť predchádzať ďalšej manipulácii s médiami, respektíve opätovnému zdieľaniu zakázaného obsahu v upravenej forme, ktorý je ťažšie zachytiť, približuje agentúra DPA.
Pri masakre v Christchurchi prišlo 15. marca o život 51 ľudí. Jej páchateľ vysielal 17-minútový videozáznam zo svojej streľby v dvoch mešitách naživo na Facebooku. Sociálna sieť vtedy uviedla, že videá z masakry zo svojich stránok "rýchlo" odstránila. Odborníci však tvrdili, že sa k nim dalo pomerne ľahko dopátrať aj niekoľko hodín po útokoch.
K oznámeniu Facebooku o nových reštrikciách došlo len krátko predtým, ako majú novozélandská premiérka Jacinda Ardernová a francúzsky premiér Emmanuel Macron v stredu odštartovať v Paríži summit zameraný na boj s extrémizmom na internete. Mali by sa na ňom zúčastniť viacerí svetoví lídri i poprední predstavitelia spoločností ako Amazon, Google, Microsoft, Twitter či Facebook.