Napriek tomu, že starostka mestskej časti Zuzana Aufrichtová vyjadrila Vallovmu návrhu podporu, niektorí poslanci s ním nesúhlasia. Utorkové zastupiteľstvo sa tak nieslo v duchu ostrej výmeny názorov medzi oboma stranami.
Staré Mesto žiada od magistrátu dopracovanie návrhu dodatku s pripomienkami mestských častí a verejnosti k parkovacej politike. Na návrh miestneho poslanca Borisa Ažaltoviča bol prijatý pozmeňovací návrh, v ktorom zastupiteľstvo žiada primátora o zverejnenie finančnej analýzy. „Nemáme dosť podkladov na to, aby sme vedeli hlasovať za tento návrh. Chýba finančná analýza a dopadová štúdia,“ povedal Ažaltovič. Ten žiadajú predložiť na opätovné pripomienkovanie v septembri 2019.
Magistrát dúfa, že sa mu podarí nájsť so Starým Mestom spoločnú reč. „S poslancami miestnych zastupiteľstiev (aj tých, kde parkovacia politika neprešla) sa zhodujeme na potrebe zavedenia parkovacej politiky, naše názory sa líšia pri niektorých detailoch,“ uviedol pre Nový Čas hovorca magistrátu Peter Bubla a dodal: „Nájsť kompromis medzi návrhmi, ktoré parkovaciu politiku ešte zlepšia a ktoré ju už v praxi robia nefunkčnou, nebude ľahké.“ Spustenie parkovacej politiky sa očakáva v druhej polovici roka 2020. Magistrát navrhuje zriadiť štyri tarifné pásma, v ktorých sa má platiť od 0,50 eura do 2 eur za hodinu. Rezidenti by mali zaplatiť ročne 49 eur za prvé auto, 150 za druhé a 500 eur za tretie auto.
Miestne zastupiteľstvo žiada dopracovať k návrhu parkovacej politiky finančnú analýzu a bližšie informácie k realizácii parkovania či fungovaniu MHD. „Nie je to v štádiu, že by to poslanci definitívne odmietali, viackrát sa vyjadrili, že sú za parkovaciu politiku. Chcú však dopracovať materiál, čo je podľa mňa možné do týždňa či dvoch. Ak to bude dopracované, som ochotný do konca mája zvolať ďalšie mimoriadne zastupiteľstvo, aby sme sa k tomu mohli definitívne vyjadriť,“ povedal starosta Vrakune Martin Kuruc.
Čo žiadajú od magistrátu:
- zverejniť všetky dokumenty, na základe ktorých bol návrh vypracovaný
- aby mestské časti navrhovali zóny dočasného parkovania
- aby príjmy z dočasného parkovania plynuli priamo mestskej časti
- zohľadniť existujúcu parkovaciu politiku BPS PARK, a. s.
- aby neboli znevýhodnení obyvatelia domov a bytov, kde je viac domácností
- aby poznali predpokladaný dosah parkovacej politiky pred jej schválením