Pre TASR to uviedol Juan José Bregel - generálny manažér spoločnosti D4R7 Construction, zodpovednej za výstavbu obchvatu. So závermi testov zeminy zo stavby, ktoré vo štvrtok zverejnilo ministerstvo dopravy, zásadne nesúhlasí.
Bregel uviedol, že sa vo štvrtok stretli s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) a obe strany sa zhodli, že pri výstavbe neprišlo ku kontaminácii. "S obsahom predloženej správy však zásadne nesúhlasíme. Podľa nášho názoru jedinou otázkou na diskusiu sú niektoré formálne administratívne postupy," povedal Bregel. Deklaruje, že v najbližších týždňoch to chcú objasniť na technických stretnutiach s odborníkmi z ministerstva dopravy. "Sme plne odhodlaní dodržať princípy a úvodom budúceho roka dosiahnuť prvý významný míľnik, ktorým je dokončenie R7 v úseku Ketelec - Holice," podotkol generálny manažér.
Ministerstvo dopravy vo štvrtok TASR informovalo o tom, že testy zeminy v násypoch vznikajúceho bratislavského nultého obchvatu zatiaľ nepotvrdili kontamináciu, ktorá by ohrozovala zdravie ľudí. Analýza však preukázala použitie materiálov, ktoré nie sú v súlade so stavebnými predpismi. Aby bolo možné tieto výsledky definitívne potvrdiť a určiť rozsah problému, je podľa rezortu nutné urobiť dodatočné odbery vzoriek a ďalšie testy. Začne sa s nimi v piatok (17. 5.).
"Aj keď sa zatiaľ nepotvrdilo znečistenie, ktoré by ohrozovalo zdravie ľudí alebo vodných živočíchov, nechali sme všetko ešte dôkladnejšie preveriť. Ak sa potvrdia podozrenia, ktoré máme, že materiál použitý v násypoch nebol ten, čo je dovolený, bude ho musieť koncesionár na vlastné náklady odniesť a použiť nový," povedal Érsek. Okrem podrobnejších testov iniciuje rezort dopravy aj kontroly Inšpekcie ministerstva životného prostredia a Štátneho stavebného dozoru a chce úzko spolupracovať s políciou, ktorá sa týmito podozreniami tiež zaoberá. Po dokončení dodatočných testov bude podľa ministerstva možné zverejniť hodnotiacu správu.
Rezort dopravy odobral pred niekoľkými týždňami zo stavby D4 a R7 vlastné kontrolné vzorky pôdy, a to pre podozrenia, že sa na stavbu používa kontaminovaná zemina alebo stavebný odpad.
Polícia totiž koncom marca zasahovala na viacerých miestach Bratislavského kraja a dôvodom bola environmentálna trestná činnosť. Súvisieť mala práve s podozreniami, že sa na stavbu D4 a R7 používa kontaminovaná zemina alebo stavebný odpad. Polícia v apríli pre TASR priblížila, že v tomto prípade sa vedie trestné stíhanie vo veci zločinu ohrozenia a poškodenia životného prostredia a vo veci zločinu neoprávneného nakladania s odpadmi. V marci polícia informovala o tom, že vyšetrovateľ vzniesol obvinenie voči jednej fyzickej osobe M. J. H. a jednej právnickej osobe, bratislavskej spoločnosti s ručením obmedzeným pôsobiacej v stavebníctve, z trestného činu ohrozenia a poškodenia životného prostredia.