Tá by mala v nasledujúcich rokoch spojiť Budapešť, Bratislavu, Prahu a Varšavu. V súčasnosti sa na túto trať pripravuje štúdia uskutočniteľnosti. "Ide o trasu s rýchlosťou okolo 300 kilometrov za hodinu a na ňu sa musí vybudovať rýchlostná dráha. Ide o úplne novú trať," povedal minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že o odborných otázkach bude rokovať spoločná komisia. Podľa Érseka by mohla nová trať konkurovať leteckej doprave najmä preto, lebo na rozdiel od letísk má zastávky v centre miest.
Časový rámec výstavby však Érsek spresniť nechcel, pretože zatiaľ nie je dohodnuté technické riešenie projektu. Trať by podľa ministra mala byť spolufinancovaná aj z fondov Európskej únie (EÚ). Práve fondy EÚ na nové programové obdobie 2021 - 2028 boli ďalším bodom spoločného rokovania ministrov V4. "Nemôžeme pripustiť, aby fondy boli krátené. Pre hospodársky sektor a jeho rozvoj je potrebný práve rozvoj infraštruktúry. Je mimoriadne dôležité, aby úspešné hospodárske nástroje EÚ ako kohézna politika pokračovali aj naďalej," povedal maďarský minister pre inovácie Tamás Schanda.
Dôležitosť európskych peňazí pri rozvoji stredoeurópskych krajín zdôraznil aj nový český minister dopravy Vladimír Kremlík, pre ktorého bolo stretnutie v Bratislave prvou zahraničnou pracovnou cestou, ale aj poľský minister pre infraštruktúru Andrzej Adamczyk. Ten okrem vysokorýchlostnej železnice vidí využitie európskych financií napríklad aj na vybudovanie dopravného spojenia poľských prístavov s juhom Európy. Ministri sa dotkli aj možnosti spolupráce pri cezhraničnom vymáhaní nezaplatených diaľničných poplatkov.