Vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v hlavnom meste, majú v štyroch tarifných pásmach za parkovanie platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu. Ročná abonentská parkovacia karta má stáť od 500 až po 2000 eur za rok. Mesto chce zaviesť aj parkovacie karty "návšteva" a "bonus". Počíta s tým návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovacej politike, ktorú v stredu popoludní zverejnilo hlavné mesto. Verejnosť ho môže desať dní pripomienkovať.
Spustenie parkovacej politiky v Bratislave sa v prvých zónach očakáva od roku 2021. Spoplatnené zóny budú iba na miestach, kde je výrazný problém s parkovaním a iba v časoch, kedy problém s parkovaním na danom mieste pretrváva. Pre elektrické vozidlá, s výnimkou hybridných elektrických vozidiel, má platiť 50-percetná zľava z hodinového parkovania. Hlavné mesto chce vydávať na jeden byt maximálne tri rezidentské parkovacie karty. Ak rovnaké podmienky na vydanie rezidentskej parkovacej karty v jednom byte bude spĺňať viac osôb, kritériom na určenie poradia rezidentskej parkovacej karty je poradie doručenia žiadosti o vydanie parkovacej karty. Rezident musí mať trvalý pobyt v byte v zóne, pre ktorú je karta vydaná. "Rezidentská parkovacia karta umožňuje bez ďalšej úhrady dočasné parkovanie auta s evidenčným číslom, ku ktorému je karta priradená, na parkovacích miestach v zóne, pre ktorú je karta vydaná," spresňuje mesto.
Parkovaciu kartu - "návšteva" chce mesto vydávať obyvateľovi s trvalým pobytom v byte v zóne. Táto parkovacia karta má umožniť bez ďalšej úhrady dočasné parkovanie vozidla v zóne v rozsahu 100 hodín ročne, v prípade, že na daný byt je vydaná aspoň jedna rezidentská parkovacia karta alebo 150 hodín ročne, v prípade, že na daný byt nie je vydaná žiadna rezidentská parkovacia karta. Za vydanie tejto karty sa podľa návrhu VZN platiť nemá.
Parkovacia karta - "bonus" má ročne stáť desať eur. Mesto ju plánuje vydávať len osobe s trvalým pobytom v Bratislave. Táto karta umožní bez ďalšej úhrady dočasné parkovanie vozidla s evidenčným číslom, ku ktorému je karta priradená, na parkovacích miestach v zónach s tarifným pásmom B, C, D kumulatívne v rozsahu dvoch hodín denne. Abonentské parkovacie karty chce samospráva vydávať podnikateľom, ktorí majú miesto podnikania v dotknutej zóne, alebo fyzickým osobám, ktoré sú vlastníkmi nehnuteľnosti v zóne.
Magistrát zverejnil aj návrh dodatku k zmene štatútu hlavného mesta, ktorý súvisí s parkovacou politikou. Samospráva navrhuje, aby sa príjem mesta Bratislava z výnosu úhrad za parkovaciu politiku rozdelil medzi mesto a príslušnú mestskú časť v pomere 50 percent pre mesto Bratislava a 50 percent pre mestskú časť z výnosu úhrad za rezidentské parkovacie karty a v pomere 85 percent pre hlavné mesto a 15 percent pre mestskú časť z ostatných výnosov úhrad za dočasné parkovanie. O tom, kedy presne a za akých podmienok bude parkovacia politika prijatá, majú rozhodovať v júni bratislavskí mestskí poslanci.