Podľa verejnoprávnej televíznej stanice M1 tam plavidlo zostane, až kým neklesne hladina rieky, ktorá mu v terajšej situácii neumožňuje preplávať pod Margitin most. Práve uvedený most je najkritickejším miestom plavby žeriava, ktorý po pomalom poklese hladiny Dunaja už v stredu dokázal preplávať pod železničným mostom Komárno-Komárom.
Šéf technickej záchrannej operácie v Budapešti uviedol, že v priebehu stredy sa už žiadny potápač neponorí k vraku, pretože už splnili úlohy na tento deň. Potápači majú ešte zabezpečiť stabilizáciu vraku, aby ho nestrhol prúd vody zo súčasnej pozície. Medzinárodný tím záchranárov, v ktorom sú okrem Maďarov a Kórejčanov aj Rakúšania a Česi, preveruje pod vodou stav vraku a hľadá miesta, ktoré by boli vhodné na pripevnenie potopenej lode k žeriavu. Experti varujú, že konštrukcia plavidla nemusí vydržať silný tlak prúdenia vody a v procese vyzdvihnutia sa môže zlomiť.
Po nehode, ktorá sa stala 29. mája krátko po 21.00 h, zachránili z rieky sedem pasažierov. Doposiaľ identifikovali telá šiestich obetí, záchranné jednotky spoločne pátrajú ešte po 15 nezvestných.