3. Pitný režim
Dostatočný príjem tekutín je veľmi dôležitý, dehydratácia hrozí najmä v horúčavách. V závislosti od nedostatku tekutín sa môže dehydratácia prejavovať únavou, výpadkami pamäte a pozornosti, podráždenosťou, apatiou alebo zhoršením vyjadrovacích schopností. Ďalšími symptómami je búšenie srdca, tŕpnutie alebo tras končatín alebo bolesti hlavy. Počas dlhej jazdy sa vyhýbajte sladeným nápojom, ktoré síce pocitovo zaženú smäd, telu však dostatok tekutín nedodajú.
4. Nastavenie klimatizácie
Podľa zaužívanej teórie by rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou nemal presiahnuť 5 °C. To je pochopiteľne len teória. Ak je vonku 40 °C, nastavenie klimatizácie na 35 °C je skôr zlý vtip. No aj s tým sa dá vybabrať postupným znižovaním alebo zvyšovaním teploty. Nastupovanie zo 40-stupňovej horúčavy do auta vychladeného na 20 °C je priveľký skok a telu môže spôsobiť teplotný šok. Oveľa lepším riešením je strpieť istý čas vyššiu teplotu a postupne ju znižovať.
5. Najrizikovejší úsek cesty
Najväčšie riziko sa spája s krátkym úsekom cesty tesne pred cieľom. Vodič je počas jazdy spravidla po celý čas v strehu. Nachádza sa v neznámych končinách, musí sledovať navigáciu aj situ- áciu v premávke. V blízkosti cieľa však z vodiča obvykle opadne stres, prejaví sa fyzická a psychická únava a následne klesne pozornosť. Práve v tomto okamihu je riziko nehody najväčšie. Pokiaľ sa nachádzate v blízkosti konca jazdy, dvojnásobne zbystrite pozornosť alebo si urobte prestávku.