Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
14.06.2019 17:30 | Správy | Domáce správy | Bratislava

Hlavnú stanicu v Bratislave čaká veľká modernizácia: Vieme, v ktorom roku by sa s ňou malo začať

Do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka.

Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať. Predpokladá to štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste.

Do roku 2025 by sa mala v rámci rozvoja železnice v Bratislave a jej blízkom okolí zvýšiť výkonnosť úseku Bratislava Nové Mesto - Podunajské Biskupice realizáciou odbočky Ružinov, druhou traťovou koľajou zvýšiť výkonnosť v úseku Bratislava Nové Mesto - Hlavná stanica. Taktiež sa má do toho roku modernizovať úsek Devínska Nová Ves - Lamač, elektrifikovať úseku Devínska Nová Ves - štátna hranica Slovensko/Rakúsko (Marchegg). Majú sa tiež pripravovať iné projekty modernizácie či rekonštrukcie vybraných úsekov v rámci uzla Bratislava.

Do roku 2030 sa počíta taktiež s modernizáciou či rekonštrukciou úsekov v uzle, a to Hlavná stanica - Rača/Vajnory či Nové Mesto -Petržalka. Po roku 2030 ide o projekty, ktoré potvrdila štúdia, ako modernizácie a rekonštrukcie úsekov v uzle Bratislava Železničná stanica Bratislava Vajnory, Bratislava Nové Mesto - Podunajské Biskupice, Bratislava Petržalka - Rusovce. Medzi projekty, ktorých potenciál a ekonomická efektivita môže byť prehodnotená, je napríklad zvýšenie výkonnosti úseku Hlavná stanica - Lamač (tretia traťová koľaj), zvýšenie výkonnosti úseku Lamač - Devínska Nová Ves (tretia traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy), zvýšenie výkonnosti úseku Devínska Nová Ves - št. hranica Slovensko/Rakúsko - Marchegg (druhá traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy). Taktiež aj projekt zvýšenia výkonnosti úseku Petržalka - štátna hranica Slovensko/Rakúsko - Kittsee (druhá traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy).

 

Projekty, ktoré neboli potvrdené štúdiou, ale ich potenciál a ekonomická efektívnosť môže byť v budúcnosti prehodnotená inými štúdiami, je napríklad zapojenie bratislavského letiska M. R. Štefánika (v nadväznosti na prepojenie letísk Viedeň - Bratislava) či nové regionálne trate Bratislava - Stupava a Bratislava - Chorvátsky Grob - Pezinok.

Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, je už hotová. Priniesla päť alternatív rozvoja železničnej dopravy v Bratislave a jej okolí, z ktorých spracovatelia dokumentu odporúčajú dve riešenia. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) tvrdia, že nepreferujú jednu konkrétnu alternatívu, ale také riešenia, ktoré majú najväčší prínos v oblasti zvýšenia bezpečnosti a zrýchlenia dopravy, zlepšenia komfortu pre cestujúcich a obyvateľov hlavného mesta a jeho okolia. Prvé výsledky by mali byť viditeľné podľa ŽSR už v priebehu budúceho roka.

"Cieľom ŽSR - manažéra železničnej infraštruktúry na Slovensku - je predovšetkým úprava jej najkritickejších častí. A to najmä revitalizácia bratislavskej Hlavnej stanice a budovanie nových prestupných zastávok vlak - MHD," povedal pre TASR na margo výsledkov štúdie hovorca železníc Michal Lukáč. Ide podľa jeho slov o investičné akcie, ktorých realizácia bude mať pozitívny dosah na obyvateľov Bratislavy a aj celého Slovenska.

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: TASR

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk




Jiří Langmajer mal počas svojej výpravy zdravotné problémy.
Foto
Herec Jiří Langmajer na ťažkej expedícii v Himalájach: Prišli PROBLÉMY! Kapituloval som, priznáva
sunny day on a ferry sailing on the Baltic Sea
Dánsko monitoruje čínsku loď! Hľadá sa vinník: Kto spôsobil pretrhnutie podmorských káblov?
Greenpeace nesúhlasí s novou jadrovou elektrárňou (ilustračné foto).
Greenpeace nesúhlasí s novou elektrárňou: Pre vyriešenie klimatickej krízy má iné riešenie!
Ruský prezident Vladimir Putin.
Aktualizované
Mrazivý príhovor! Putin varuje celý SVET: Konflikt na Ukrajine nadobudol prvky globálneho charakteru
Nemecká ministerka zahraničných vecí Annalena Baerbocková.
Nemecká ministerka Baerbocková ukazuje prstom na Azerbajdžan: Ohavné, čo sa tam má diať
Marián Gáborík počas predstavenia novej súťaže zručností DUNK TANK v prestávke hokejovej exhibície All Star Legendy.
Foto
Marián Gáborík predáva auto: Luxusný kúsok za takmer dvesto tisíc
Biely dom (ilustračná fotografia).
USA uvalili nové sankcie na ruské banky: Oslabia vojnovú mašinériu, tvrdí ministerka
Simona spolu s kamarátkou vážne ochorela po tom, ako počas dovolenky skonzumovala nápoje, o ktorých sa predpokladá, že sú obohatené metanolom.
Foto
Simona s kamarátkou zažila PEKLO na dovolenke: Niekoľko ľudí ZOMRELO! Strašné SVEDECTVO
Východné Slovensko sa pripravuje na sneh.
Košice pohotovo reagujú na predpoveď počasia: Východ sa chystá na prvé tohtoročné sneženie
Terezka je autistické dievčatko, ktoré sa pasuje s množstvom diagnóz.
Foto
Rodičia chorej Terezky sa tešili z nového bývania, kým... Pred Vianocami narazili na problém!
Robert Kaliňák tvrdí, že štát dobrovoľníkom výcvik zaplatí.
Vážne oznámenie Kaliňáka o vojakoch: Slovensko sa po 15 rokoch vráti do...
Ivan Bilohuščin v relácii Diskusný klub so Šimonom Žďárským.
Bilohuščin: Rusi môžu zaútočiť aj po uzavretí mieru, chcú sa dostať až sem!