Tá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste a jeho blízkom okolí.
BSK chce podporovať opatrenia s dôrazom na dodržanie časového harmonogramu stanoveného v záverečnej správe. "Čo sa týka variantov a prevádzkových konceptov, BSK sa prikláňa k alternatíve, ktorá obsahuje aj obnovenia Železničnej stanice Bratislava-Filiálka. V budúcnosti (zmena demografie, zvýšenie osobnej alebo nákladnej dopravy) bude potrebné znova preveriť niektoré opatrenia, ktoré v súčasnosti štúdia neodporúča, napríklad zvýšenie priepustnosti niektorých úsekov a výstavbu nových regionálnych tratí," uviedla pre TASR hovorkyňa BSK Lucia Forman.
Okrem opatrení v uzle Bratislava považuje BSK za nevyhnutné modernizáciu trate Bratislava - Kúty, trate Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo, zvýšenie priepustnej výkonnosti trate Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a zvýšenie priepustnej výkonnosti na už zmodernizovanej trati Bratislava - Trnava. "Budúcnosť prímestskej dopravy v bratislavskom regióne je vo zvyšovaní dopravných výkonov železničnej osobnej dopravy na všetkých tratiach smerujúcich do Bratislavy," podotkla Forman. V nepracovné dni je podľa BSK potrebné zabezpečiť celodenný hodinový takt osobných vlakov. V pracovné dni je podľa kraja potrebné zabezpečiť celodenný 30-minútový interval osobných vlakov, v špičke doplnených zrýchlenými vlakmi. "Rokovania medzi BSK, mestom Bratislava, Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) a ministerstvom dopravy na tému železničného uzla Bratislava očakávame v najbližších týždňoch," spresnila Forman.
Mesto Bratislava pre TASR uviedlo, že v prípade budúceho rozvoja železnice v hlavnom meste rokuje so ŽSR a debatu považuje za "veľmi konštruktívnu". "Preferovanie iných foriem dopravy ako automobilovej (teda aj železničnej) je súčasťou všetkých záväzných strategických materiálov štátu, BSK aj mesta. Z toho vychádzame aj pri internom posudzovaní variantov železničného uzla," uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla. Šéf bratislavskej mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler pre TASR povedal, že v súčasnosti je ešte predčasné hovoriť, ktorý variant zo štúdie je najvhodnejší pre Bratislavu. "Doprava je komplexný systém a jednotlivé spoje musia na seba nadväzovať a zvládať potrebnú kapacitu. Preto budeme preferovať taký variant, ktorý bude v súlade s koncepciou rozvoja MHD, aby sme poskytli ľuďom dostatočnú kapacitu a harmonizované spoje na každodenné cestovanie," vysvetlil.
Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava priniesla päť alternatív rozvoja železničnej dopravy v Bratislave a jej okolí, z ktorých spracovatelia dokumentu odporúčajú dve riešenia. Z toho jedno počíta s novou bratislavskou stanicou Filiálka. ŽSR pre TASR uviedli, že nepreferujú jednu konkrétnu alternatívu, ale také riešenia, ktoré majú najväčší prínos v oblasti zvýšenia bezpečnosti a zrýchlenia dopravy, zlepšenia komfortu pre cestujúcich a obyvateľov hlavného mesta a jeho okolia. Medzi priority patrí revitalizácia bratislavskej Hlavnej stanice a budovanie nových prestupných zastávok vlak - MHD.