4. Alkohol s rozumom
Podľa pripravovaného návrhu sa osoby na e-kolobežkách aj vo vzťahu k požívaniu alkoholu zaradia do rovnakej skupiny ako cyklisti a osoby na samovyvažovacích vozidlách. To znamená, že v obci a na cyklotrasách budú môcť jazdiť maximálne s 0,5 promile alkoholu v krvi, mimo obce len bez akéhokoľvek množstva alkoholu.
5. Viditeľnosť a prilba
Po prijatí zmien by mali mať za zníženej viditeľnosti kolobežkári jazdiaci po krajnici na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo dokonca oblečený bezpečnostný reflexný odev. Jazdci na elektrických kolobežkách by boli tiež povinní chrániť si mimo obce hlavu ochrannou prilbou.
Žiadne e-kolobežky na chodníkoch
Vo Francúzsku dostane pokutu každý, kto bude s elektrickou kolobežkou jazdiť po chodníku. Tento zákaz vstúpi do platnosti v septembri. Francúzska ministerka dopravy Elisabeth Bornová povedala, že na elektrických kolobežkách sa bude môcť jazdiť len po cestách, alebo vo vyhradených pruhoch. Pokuta za nedodržanie nariadenia bude 135 eur. Má sa tým zabrániť, aby neboli chodci pritláčaní k stenám domov. Pokutu nebude platiť kolobežkár, ktorý ju bude tlačiť s vypnutým motorom po chodníku. Boom kolobežiek Parížanom prekáža. V súčasnosti je ich na chodníkoch približne 15 000, do konca roku ich však má byť až 40 000.
Viac v AutoBilde
Ďalšie zaujímavé témy, ako napríklad exkluzívne odhalenie novej generácie SUV Volkswagen Tiguan, ktorý bude taký športový, ako ešte nikdy či veľký test bezpečnostných systémov, ktorými si najlepšie ochránite zaparkované auto pred zlodejmi, prináša len nové číslo magazínu AUTO BILD. Okrem neho sme sa vo veľkom porovnaní zamerali na pohodlnosť pri nastupovaní, jazdení či sedení a našli sme najlepšie automobily pre starších a menej pohyblivých ľudí. V najnovšom vydaní magazínu AUTO BILD tiež nájdete súboj prémiových naftových limuzín či dojmy z jazdy v prvom športovom automobile z Mladej Boleslavi.