6. Krátke rozostupy
Auto môže vďaka moderným systémom naplno brzdiť aj v zákrute. Ak teda natvrdo zabrzdí pred skútrom, jazdec nebude mať takmer žiadnu šancu vyhnúť sa zrážke. Motorkári by preto mali vždy udržiavať bezpečnú vzdialenosť. Rozdiel je aj v brzdnej dráhe medzi autom a motorkou. Kým na suchej vozovke majú približne rovnakú brzdnú dráhu, na mokrom povrchu je pri motocykli výrazne dlhšia.
7. Podcenenie rýchlosti
Skúter či motorka sú pomerne ľahké a výkonné stroje, preto sa často stáva, že jazdec zle odhadne situáciu a výrazne prekročí maximálnu povolenú rýchlosť. Obzvlášť to platí pri odbočovaní alebo vchádzaní na hlavnú cestu. Vodičom áut odporúčame nechať motorku prejsť, pretože rozdiel v rýchlostiach môže byť priepastný. Vždy je lepšie počkať, než zažiť tragickú nehodu.
Vodičák na skúter?
Skútre patria podľa zákona o cestnej premávke do skupiny vozidiel A1, na ktorú si môžete urobiť vodičák už v 16-ich rokoch. Na skútri však môžete jazdiť, aj keď ste v autoškole neabsolvovali špeciálny kurz na A1. Úplne stačí, ak máte aspoň dva roky vodičský preukaz na auto (skupina B) a váš skúter spĺňa nasledujúce požiadavky:
● má objem motora do 125 cm3,
● výkon motora je maximálne 11 kW (15 koní),
● má automatickú prevodovku
Viac v AutoBilde
Ďalšie zaujímavé témy, ako napríklad exkluzívne odhalenie nového francúzskeho superauta, ktoré chystá automobilka Citroën, alebo prvý porovnávací test českej novinky Škody Scala s troma súpermi, prináša len nové vydanie motoristického magazínu AUTO BILD.
Okrem toho v novom AUTO BILDE nájdete aj veľký prehľad podstatne prísnejších pokút v Chorvátsku, ktoré zavádzajú likvidačné pokuty pre našich vodičov alebo krásne porovnanie štyroch socialistických dodávok. Vyskúšali sme tiež horúcu novinku - športovú Toyotu Supra a spomedzi piatich modelov sme našli najlepšie auto v triede malých SUV.