"Naša Štiavnická Anča zavezie návštevníkov k najznámejším pamiatkam mesta,“ informoval za prevádzkovateľa obnovenej atrakcie Milan Kabina s tým, že trasa povedie z Trojičného námestia k Banskému múzeu v prírode.
Odtiaľ popri Novom zámku cez historické centrum, okolo Botanickej záhrady až pod Kalváriu. Potom opäť popri historických pamiatkach na Námestie sv. Trojice. Lístok na vlak je platný celý deň. To znamená, že na ktorejkoľvek zastávke môže cestujúci vystúpiť, navštíviť múzeum, prezrieť si Kalváriu alebo sa okúpať na tajchu Klinger a potom neskôr nastúpiť na vláčik a pokračovať v jazde.
Zostala legendou
Korene príbehu Štiavnickej Anče siahajú do čias, keď medzi Štiavnicou a vtedy Hronskou Breznicou postavili v roku 1873 prvú železničnú trať. Rudné bane i samotná Banská Štiavnica pociťovali akútnu potrebu dopravného spojenia s okolitým svetom, pretože dovtedajšia preprava koňmi už bola neúnosná. Parný vlak, ktorý zvykol ťahať nákladné vozne a za nimi osobák, musel na trati prekonať takmer 300 metrov nadmorskej výšky. Napriek posmeškom, ktoré sa Anči ušli, z Hronskej Breznice do Banskej Štiavnice prešla za hodinu a 44 minút. Parné vlaky a úzkokoľajka skončili v roku 1949.
Štiavnická Anča
- Začiatok: Námestie sv. Trojice
- Prvá jazda: 10.00 hod.
- Posledná jazda: 19.00 hod.
- Frekvencia: každú hodinu
Ceny celodenného lístka
- Dospelí: 7 eur
- Deti: 5 eur
Korene príbehu Štiavnickej Anče siahajú do čias, keď medzi Štiavnicou a vtedy Hronskou Breznicou postavili v roku 1873 prvú železničnú trať. Rudné bane i samotná Banská Štiavnica pociťovali akútnu potrebu dopravného spojenia s okolitým svetom, pretože dovtedajšia preprava koňmi už bola neúnosná. Parný vlak, ktorý zvykol ťahať nákladné vozne a za nimi osobák, musel na trati prekonať takmer 300 metrov nadmorskej výšky. Napriek posmeškom, ktoré sa Anči ušli, z Hronskej Breznice do Banskej Štiavnice prešla za hodinu a 44 minút. Parné vlaky a úzkokoľajka koňmi už bola neúnosná. Skončili v roku 1949.