Jeden britský spotrebiteľský prieskum však ukázal, že rezervácia nocľahu cez sprostredkovateľa vám môže pokaziť celú dovolenku. Nemáte istotu dobrého ubytovania, platobné a stornovacie podmienky sú nejednoznačné. Najlepšie urobíte, keď sa dohodnete priamo s ubytovacím zariadením. O výsledkoch prieskumu informoval český magazín dTest.
Ubytovanie nezodpovedá popisu
● 14 % respondentov zažilo sklamanie, keď izbu, ktorú si vyhliadli cez internet, videli v skutočnosti
● stalo sa, že namiesto dvoch dvojlôžkových izieb dostali jednu malú pre dvoch a navyše so staručkou rozťahovacou pohovkou
● niektoré hotely sa netaja tým, že najlepšie izby poskytujú zákazníkom, ktorí komunikujú priamo s nimi, nie cez sprostredkovateľa
Rezervácia nie je zaistená
● v 13 % prípadov vyšlo najavo, že rezervačný portál vôbec hotel nekontaktoval
● hotely vám uprostred sezóny nemôžu zaručiť, že nocľah bude v požadovanej kvalite
Storno poplatky nie sú jasné
● informácie o podmienkach zrušenia objednávky na portáloch sú neprehľadné, nejednoznačné, písané malým písmom
● aj keď zákazník objednávku stornuje včas, nemôže si byť istý, že portál to oznámi ubytovateľovi
Rezervačné poplatky nie sú v cene
● spotrebiteľ často nevie, za čo platí
● v 5 % prípadov sa stalo, že zákazník musel portálu uhradiť poplatok za sprostredkovanie bez toho, aby mu to najprv oznámili
● poplatky za sprostredkovanie môžu dovolenku predražiť
Problémy s úhradou
● často nie je jasné, či ste pobyt uhradili, keď ste zadali údaje o platobnej karte, alebo to treba urobiť až na mieste
● stáva sa, že zákazník zaplatí pri rezervácii, ale hotel o tom nemá informácie a požaduje peniaze