Ubytovanie cez rezervačné portály môže byť zradné: Na toto si dajte pozor
15. 7. 2019, 16:15 (aktualizované: 29. 5. 2020, 12:56)

Zdroj: Istockphoto
Portály ako Booking.com či Expedia ponúkajú obrovské množstvo ubytovacích možností.
Jeden britský spotrebiteľský prieskum však ukázal, že rezervácia nocľahu cez sprostredkovateľa vám môže pokaziť celú dovolenku. Nemáte istotu dobrého ubytovania, platobné a stornovacie podmienky sú nejednoznačné. Najlepšie urobíte, keď sa dohodnete priamo s ubytovacím zariadením. O výsledkoch prieskumu informoval český magazín dTest.
Ubytovanie nezodpovedá popisu
● 14 % respondentov zažilo sklamanie, keď izbu, ktorú si vyhliadli cez internet, videli v skutočnosti
● stalo sa, že namiesto dvoch dvojlôžkových izieb dostali jednu malú pre dvoch a navyše so staručkou rozťahovacou pohovkou
● niektoré hotely sa netaja tým, že najlepšie izby poskytujú zákazníkom, ktorí komunikujú priamo s nimi, nie cez sprostredkovateľa
Rezervácia nie je zaistená
● v 13 % prípadov vyšlo najavo, že rezervačný portál vôbec hotel nekontaktoval
● hotely vám uprostred sezóny nemôžu zaručiť, že nocľah bude v požadovanej kvalite
Storno poplatky nie sú jasné
● informácie o podmienkach zrušenia objednávky na portáloch sú neprehľadné, nejednoznačné, písané malým písmom
● aj keď zákazník objednávku stornuje včas, nemôže si byť istý, že portál to oznámi ubytovateľovi
Rezervačné poplatky nie sú v cene
● spotrebiteľ často nevie, za čo platí
● v 5 % prípadov sa stalo, že zákazník musel portálu uhradiť poplatok za sprostredkovanie bez toho, aby mu to najprv oznámili
● poplatky za sprostredkovanie môžu dovolenku predražiť
Problémy s úhradou
● často nie je jasné, či ste pobyt uhradili, keď ste zadali údaje o platobnej karte, alebo to treba urobiť až na mieste
● stáva sa, že zákazník zaplatí pri rezervácii, ale hotel o tom nemá informácie a požaduje peniaze
Autor: Nový Čas, joc