Eurokomisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová v tejto súvislosti uviedla, že európski spotrebitelia čoraz častejšie nakupujú online, pričom elektronický obchod posilnil hospodársku súťaž v maloobchodnom sektore a priniesol väčší výber a lepšie ceny. "Musíme zabezpečiť, aby veľké online platformy tieto výhody neodstránili prostredníctvom protikonkurenčného správania. Aj preto som sa rozhodla podrobne preskúmať obchodné praktiky spoločnosti Amazon a jej dvojakú úlohu tržného miesta a maloobchodníka, aby som posúdila, či je to v súlade s pravidlami hospodárskej súťaže EÚ," vysvetlila Vestagerová v správe pre médiá.
Komisia pripomenula, že spoločnosť Amazon má dvojakú úlohu - na jednej strane funguje ako platforma určená na predaj výrobkov na svojej webovej stránke, čiže sa správa ako maloobchodný predajca a na strane druhej predstavuje tržný priestor, kde nezávislí predajcovia môžu predávať svoje výrobky priamo spotrebiteľom.
Pri poskytovaní tržného priestoru pre nezávislých predajcov Amazon zhromažďuje údaje o ich činnosti na svojej platforme. Na základe predbežného zistenia EK sa zdá, že spoločnosť Amazon využíva konkurenčne citlivé informácie týkajúce sa iných predajcov, ich výrobkov a transakcií na tomto trhu.