Z Prahy, kde plavidlo Bohemia kúpili, vyrazila ešte 15. mája. V stredu sa naložená na kamión vybrala na záverečný 90-kilometrový úsek z Ladmoviec (okr. Trebišov), rozdelený na dva dni. Za sebou má po vode už 2 800 km, počas ktorých precestovala 6 európskych krajín, kým priplávala k nám. Na známu priehradu by ju mali spustiť vo štvrtok.
Nezvyčajný náklad na kamióne sprevádzali vozidlá prepravnej firmy s majákmi a policajti. Preprava lode sa stala atrakciou pre obyvateľov obcí, cez ktoré prechádzala. Chodníky aj cesty lemovali desiatky divákov, ktorí chceli vidieť púť lode po súši. Kamión sa pohyboval asi 10-kilometrovou rýchlosťou, a tak na jej palube mohli byť zamestnanci prepravnej firmy.
Ich úlohou bolo najmä orezávanie konárov na stromoch pri ceste, lebo niektoré zasahovali do jazdnej dráhy kamióna. Vodič si musel poradiť aj s tým, že niektoré zákruty mali 90 stupňov, takže zvýšil ostražitosť na maximum. Českého šoféra čakala aj poriadna zaťažkávacia skúška. Približne 4 kilometre musel cúvať, pretože jedna zo zákrut mala až 120 stupňov a to sa s loďou na návese nedalo zvládnuť.
„Tú istú loď som viezol aj vlani v Česku, takže som vedel, do čoho idem. Také dlhé cúvanie s kamiónom som však v stredu absolvoval prvýkrát. Bola to zaberačka, na lodi som mal navigátorov, ktorí mi pomáhali,” opísal pocity vodič Lukáš Odvárka (36), ktorý s kamiónom určeným na prepravu nadrozmerných nákladov jazdí už 8 rokov.
Na Domaši budú loď netrpezlivo očakávať dnes popoludní. „O jej získanie sme sa usilovali niekoľko rokov, konečne sa to podarilo. Prichystáme aj poriadne oslavy,“ prezradil Radovan Kapraľ, starosta obce Kvakovce (okr. Vranov nad Topľou), ktorá loď kúpila v Prahe za 650-tisíc € z vládnej dotácie.