Teraz premáva bratislavskými ulicami posledný zástupca neskoršej verzie Ikarus 283. Naftový deduško verne slúži dopravnému podniku od roku 1991. Dovčera najazdil 1 063 224 kilometrov a to bez nehody či väčšej poruchy. „Tento posledný kus nezošrotujeme, ale odložíme ho vo vozovni. Keď sa nájdu peniaze, vozidlo zrekonštruujeme na muzeálny exponát,“ povedal Peter Kavecký, hovorca Dopravného podniku Bratislava. Kĺbový Ikarus 283 je odvodený práve od svojho predchodcu Ikarusu 280.
Má však predĺžený predný a zadný diel, a teda aj zvýšenú kapacitu. Maďarský výrobca dodal do Bratislavy dvadsaťjeden kusov týchto kĺbových vozidiel. Vodiči dopravného podniku si ich pochvaľovali pre spoľahlivosť a dobrú obslužnosť. Od roku 1995 ich dopravný podnik postupne vyraďoval z prevádzky. Dôvodom bolo opotrebovanie rokmi užívania, ale aj dopravné nehody. Dnes jazdí bratislavskými ulicami posledný zástupca 283-jok, pričom autobus počas špičky obsluhuje vyťažené linky. Podľa stránky imhd.sk Ikarusy 283 premávali okrem Bratislavy iba v maďarských mestách, Moskve a Jekaterinburgu.