Informovala o tom agentúra AFP. Kapitán William King v rozhovore pre BBC uviedol, že počas 27 dní hliadkovania v Hormuzskom prielive spájajúcom Perzský a Ománsky záliv, došlo k 85 prípadom "interakcie s iránskymi silami", pričom viaceré sa skončili vzájomným varovaním zúčastnených strán. "Zdá sa, že Iránci chcú silou-mocou skúšať našu rozhodnosť a väčšinou skúšajú naše reakcie. Stále budú tvrdiť, že naša prítomnosť (v Hormuzskom prielive) je protizákonná, aj keď sa absolútne v súlade so zákonom zdržujeme v medzinárodných vodách. Niekedy proti nám veľkou rýchlosťou vysielajú motorové člny, aby zistili, akej úrovne varovania sme schopní," povedal King.
Začiatkom júla zadržali v britskom zámorskom území Gibraltár iránsky supertanker Grace 1 pre podozrenie z porušenia sankcií Európskej únie voči Sýrii. Zhruba dva týždne nato Irán zadržal vo vodách Hormuzského prielivu ropný tanker Stena Impero, plaviaci sa pod britskou vlajkou. Tanker sa podľa Teheránu zrazil s iránskou rybárskou loďou, pričom ignoroval jej tiesňové volanie a porušil medzinárodné pravidlá námornej dopravy.
Británia v pondelok zamietla možnosť prepustiť iránsky tanker výmenou za britské plavidlo a ešte minulý štvrtok (25. júla) nariadila svojim vojnovým lodiam sprevádzať Hormuzským prielivom lode plávajúce pod britskou vlajkou. Okrem Montrose bude na bezpečnosť obchodných lodí a tankerov v prielive dohliadať aj torpédoborec HMS Duncan, ktorý do oblasti smeruje.