Štyridsaťročný Zapata úspešne pristál neďaleko mesta Dover na anglickej strane prielivu len zhruba 20 minút po tom, ako so svojím vynálezom vyrazil z francúzskej prímorskej obce Sangatte. V polovici trasy, ktorá je dlhá 36 kilometrov, pristál na člne, aby doplnil palivo.
Prvý pokus Zapatovi 25. júla nevyšiel, keďže po absolvovaní približne 20 kilometrov s flyboardom narazil do člna, na ktorom mal dočerpať palivo. V snahe uskutočniť ďalší pokus preto urobil potrebné úpravy týkajúce sa tankovania. Zapatova spoločnosť vyrába flyboardy pre milovníkov vodných športov, v prípade pokusu o prekonanie Lamanšského však ide o upravenú verziu. Motor poháňa kerozín, ktorého zásobník má vynálezca v batohu na chrbte.
Prvý Zapatov pokus mal pripomenúť 110. výročie prvého preletu Lamanšského prielivu na lietajúcom dopravnom prostriedku ťažšom ako vzduch, ktorý 25. júla 1909 uskutočnil francúzsky aviatik Louis Blériot.