Informovala o tom vedúca vzdelávania a marketingu ZOO Eva Malešová.„Vlani v tomto mesiaci nás navštívilo takmer 48 000 ľudí. Tejto skvelej bilancii spočiatku nahrávalo počasie, neatraktívne pre kúpaliská,“ skonštatovala. ZOO si však podľa nej udržala návštevnosť aj v druhej polovici júla, keď počas pracovných dní merali denne cestu do Košíc dve tisícky návštevníkov. Víkendy sa pritom približovali k šiestim tisíckam platiacich hostí.
„Lákadlom leta sa stal najmä pre rodiny s deťmi náučný chodník Lužný les s lanovými prekážkami a 3D modelmi, ale aj obyvatelia nových voliér. Vďaka nim môžu návštevníci spoznať dravce, ktoré sa bežne vyskytujú v našom okolí,“ zdôvodnila Malešová s tým, že záujem verejnosti vyvolali tiež mláďatá kosmačov bieločelých, ale napríklad aj charizmatické tukany veľkozobé či príchod zebier bezhrivých. V lete neutíchal ani záujem o mláďa kengury.
Zoologickú záhradu navštevuje čoraz viac zahraničných turistov. „Sú to Česi, Poliaci, Ukrajinci, Nemci, Holanďania, ale najmä Maďari, ktorí majú viac ako 25-percentné zastúpenie,“ konkretizovala Malešová. Zoologická záhrada Košice sa podľa nej stala obľúbeným miestom pre deti prímestských táborov a organizované skupiny. Jednou z najväčších atraktivít je naďalej DinoPark, ktorý v tomto roku rozšíril modely dinosaurov o robotického ozvučeného stegosaura.