Na začiatku bol taliansky pretekár Achille Castoldi, ktorý mal na konte viacero rekordov. Chcel prekonať aj rýchlostný rekord v kategórii člnov do 800 kg. Na tento účel začal v roku 1952 stavať plavidlo Arno XI. Spodná časť je z dreva pokrytého mahagónovou preglejkou. Kokpit a kryt motora natrel Castoldi rovnakou červenou, akou Ferrari lakovalo svoje športiaky. Keď sa o tom dozvedel Enzo Ferrari, poslal mu na pomoc šéfa svojho tímu F1 aj s viacerými ďalšími technikmi. Tí si priniesli automobilový motor s výkonom 385 koní, čoskoro však prišli na to, že potrebujú ešte väčšiu silu.
Motor preto upravili na vstrekovanie metanolu, pridali dve veľké turbodúchadlá a každý valec dostal dve sviečky namiesto jednej pre čistejšie spaľovanie. Výkon sa tak podarilo zvýšiť na 550 až 600 koní. Výsledkom bola ohromujúca rýchlosť 242 km/h, ktorú čln dosiahol v októbri 1953 na hladine jazera Iseo. V kategórii plavidiel do 800 kg ho za 65 rokov nik neprekonal.
Castoldi po prekonaní rekordu čln predal. Nový majiteľ s ním niekoľko rokov pretekal, potom však viedol pokojný dôchodok a len občas sa objavil na prehliadkach člnov. Teraz je na predaj s tým, že odhadovanú cenu nezverejnili. Naposledy bol ocenený na 1,6 mil. eur, ale odvtedy jeho cena mohla ešte stúpnuť. Zvyšuje ju aj fakt, že je to jediný čln Ferrari s certifikátom originality. K člnu patrí aj album so stovkami historických fotografií a dokumentov s poznámkami konštruktérov zo slávnej automobilky.
Arno XI
- postavený: 1952
- rekord dosiahol: október 1953
- max. rýchlosť: 242 km/h
- motor: Ferrari 375 F1 V12
- objem motora: 4,5 l
- výkon: 600 koní