Tvrdí, že YouTube obmedzuje vo videách LGBT reklamu a limituje ich dosah a vyhľadávanie. Spoločnosť YouTube sa bráni, že sexuálna orientácia a rodová identita nehrajú žiadnu úlohu v tom, či videá zarobia na reklame alebo sa zobrazia vo vyhľadávaniach.
Youtuberi dúfajú, že porota súdu v Kalifornii sa bude ich prípadom zaoberať. V rámci žaloby napríklad namietajú, že YouTube odstraňuje reklamu z videí, ktoré obsahujú slová ako "gej" alebo "lesbický", často označuje videá s témami LGBT za "citlivé" alebo "pre dospelých". Zamedzuje tiež ich zobrazovaniu vo vyhľadávaniach alebo odporúčaniach, prípadne nerobí dosť pre to, aby filtrovala obťažovanie a nenávistné prejavy v komentároch.
Medzi žalujúcimi youtubermi sú napríklad speváčka Bria Kam a herečka Chrissy Chambers, ktoré majú spoločný YouTube kanál s viac ako 850 tisíc odberateľmi, Amp Somers, ktorý vyrába videá so sexuálnou výchovou, Chase Ross, ktorý dokumentuje svoje skúsenosti ako transrodový muž, alebo Lindsay Amer so vzdelávacími videami o témach LGBT. Žaloba sa tiež týka Googlu, ktorý podľa nich odmieta tvorcom šou GNews! propagovať ich program, pretože obsahuje "šokujúci" obsah.
YouTube aj Google sa proti obvineniam bránia. Nemenovaný predstaviteľ Googlu pre reklamu uviedol, že obsah týkajúci sa sexuality gejov ide proti ich reklamným pravidlám. YouTube tvrdí, že nediskriminuje LGBT témy a na YouTube je jednoduché nájsť populárne LGBT kanály aj s reklamou. Spoločnosť však priznala, že jej automatické systémy urobili chyby pri rozhodovaní, či vylúčiť video z reklamy. Dodala však, že tvorcovia videí sa môžu proti automatickému rozhodnutiu odvolať. Rozhodnutia o umiestnení reklamy a obsahu robia väčšinou algoritmy, ktoré môžu mať problém s komplexnosťou a nuansami ľudského života.