Americká firma dnes oznámila zavedenie tejto dlho sľubovanej služby. Používateľom sa tak bude vo výsledku zobrazovať menej presne cielených reklám.
Budú tiež môcť vymazať svoju históriu správania sa na webe. Facebook zatiaľ funkciu ponúkne iba v Írsku, Južnej Kórei a v Španielsku. Konečným cieľom ale je sprístupniť ju celosvetovo. Podľa analytika, ktorého oslovil spravodajský server BBC, nebude mať opatrenie významný vplyv na zisky firmy.
Facebook prichádza s týmto krokom, ktorý jeho zakladateľ Mark Zuckerberg podľa agentúry AP avizoval pred viac ako rokom, v čase, kedy Apple a Mozilla už začali obmedzovať službu sledovania používateľov prostredníctvom svojich prehliadačov. Nemecký kartelový úrad pre kontrolu hospodárskej súťaže firme navyše už vo februári nariadil, že do budúcnosti nesmie bez súhlasu nemeckých užívateľov vyhodnocovať dáta, ktoré o nich na rôznych platformách získala.