Kto si kúpi takú vstupenku, môže sa tešiť na luxusné miesto na Olympijskom štadióne s možnosťou vidieť úvodný aj záverečný ceremoniál, ako aj všetky atletické súťaže. K tomu počas deviatich dní olympijských bojov prvotriedna strava a pitie vrátane šampanského, saké či kvalitného vína svetovej značky.
Aj sami Japonci zdôrazňujú, že tzv. "pohostinný balíček" je určený pre ľudí z vyšších kruhov, ktorí si počas sledovania olympijských hier naživo môžu vybaviť obchodné či len neformálne stretnutie s partnerom. "Súčasťou tejto ponuky bude labužnícke menu pripravené najlepšími svetovými kuchármi, spomienkový predmet či človek pripravený splniť každú požiadavku hosťa vrátane stretnutia s celebritou," informuje organizačný výbor OH 2020.
Ceny vstupeniek nie sú jediné špecifikum drahého Tokia. Japonci zdvihli ceny ubytovania či v reštauračných zariadeniach vo svojom hlavnom meste natoľko, že niekoľkodňový pobyt počas OH bude ťažko predstaviteľný aj pre solídne zarábajúcich turistov zo západnej Európy či Spojených štátov amerických. Potvrdzuje to aj Brant Feldman, športový agent z Los Angeles, ktorý zastupuje amerických a kanadských športovcov v agentúre AGM Sports.
"Bol som na siedmich olympijských hrách za sebou, ale neviem, či si budem môcť dovoliť zájsť do Tokia. Myslím si, že pre priemernú americkú rodinu to budú najdrahšie hry v histórii," povedal Feldman pre AP.
Japonci to údajne poriadne prepískli aj s ubytovaním. Väčšina klasických trojhviezdičkových či štvorhviezdičkových hotelov v Tokiu si bude počas konania OH 2020 účtovať za noc 1000 - 1500 USD. Napriek tomu by mali byť takmer vypredané. Dokonca sa objavili sťažnosti, že niektoré hotely rušia svoje pôvodné rezervácie, aby po novom zarobili viac. "Dokonca aj slávne japonské "kapsulové" hotely s izbami malých rozmerov ponúkajú troj až štvornásobne vyššie ceny ako zvyčajne. Organizátori olympijských hier v tejto súvislosti uviedli, že spolupracujú s vládou a predstaviteľmi cestovného ruchu na zmiernení regulácie cien v hoteloch a ubytovacích zariadeniach," informuje AP.
Americký agent Feldman pripomína, že športovci, ktorí sa zúčastnia na OH 2020, tentoraz nebudú môcť byť priamo na mieste povzbudzovaní svojimi rodinnými príslušníkmi či priateľmi. Jednoducho na to nebudú mať. "Ak sa váš syn alebo dcéra kvalifikuje do Tokia, neviem, či si budete môcť dovoliť zaplatiť letenku, drahý hotel a ešte aj vstupenku na niekoľko dní," myslí si Feldman. Podľa neho sa neoplatí ani čakať do poslednej chvíle, že sa uvoľnia niektoré ubytovacie jednotky za nižšie ceny. "Popularita Japonska vo svete je napriek drahému životu obrovská. Bezpečné ulice a dlhodobá podpora krajiny olympijským hrám spôsobujú, že do Japonska sa chce prísť počas OH pozrieť veľké množstvo ľudí. Na sociálnych sieťach je Tokio približne tridsaťkrát populárnejšie než bol pred konaním hier v roku 2012 Londýn. A ten je považovaný za jednu z najlepších značiek v olympijskej histórii," tvrdí austrálska spoločnosť Kingdom Sports Group, oficiálny predajca lístkov pre Afriku a Áziu.