Autenticitu videa zvyšovala mama dievčaťa, ktorá bola rozhorčená z nepríjemného zážitku. Polícia po otázkach najskôr nehovorila, že ide o kampaň. Celú ideu odhalila až o deň neskôr. Môže však používať na ilustráciu policajta, ktorý sa vo videu správa neprimeraným spôsobom?
Policajt na videu priznáva, že takéto správanie člena zboru je neprijateľné. „Samozrejme, tak, ako ste videli na videu, sa nemôže chovať policajt k občanovi, ale treba si uvedomiť, že používanie napríklad slúchadiel alebo počúvanie hudby môže byť nebezpečné vo vzťahu k vášmu životu alebo zdraviu pri prechádzaní cez priechod pre chodcov,“ tvrdí policajt. Nový Čas zisťoval, či je podobná kampaň zmysluplná, keď ukazuje policajta v úlohe agresora.
„Vždy je lepšie, keď sa podarí komunikovať pozitívne, ale zároveň aj tak, aby si to cieľová skupina všimla. Teda niečím ju zaujať treba. Môže to byť humor, môže to byť láska, strach alebo iná emócia. Ak sa rozhodnete použiť akoby zlé príklady zo života, čelíte nebezpečenstvu, že práve to je posolstvo, ktoré si cieľovka zapamätá,“ hovorí marketingová expertka Simona Bubánová.
Policajný zbor stojí za tým, že postupovali správne. „V tomto prípade nejde ani o podvod, ani o hoax, ale o formu kampane s vysokým dosahom práve s ohľadom na jej spôsob, ktorým chceme upozorniť, že chodci sú nielen najzraniteľnejšími účastníkmi cestnej premávky, ale často robia také chyby, ktoré ich stoja život.
Ako vidieť aj z komentárov k pôvodnému videu, viac ako polovica z nich si uvedomila problém chodcov a neútočila na policajta, aj keď takéto správanie by bolo v realite, samozrejme, neprípustné,“ vysvetľuje hovorca Michal Slivka. Pripomína, že za tento rok zaznamenali nárast celkového počtu usmrtených chodcov, ktorých bolo do konca júla 35. Bubánová si myslí, že vypublikovanie výzvy zo strany policajného zboru bolo na internete spravené šikovne. „Na druhej strane, zásah nie je v tomto prípade ten hlavný parameter. Rozhodne je treba viac myslieť na pozitívnu odozvu u cieľovej skupiny,“ konštatuje odborníčka.