Nový Čas zisťoval, aké kritériá musia spĺňať záujemcovia a ako má celý proces fungovať tak, aby bol spravodlivý. Záujemci o prenájom stánkov na vianočných trhoch sa môžu prihlásiť elektronicky už dnes. Stačí, aby vyplnili dotazník na stránke mesta, ktorý obsahuje 27 otázok a okrem základných údajov musia predávajúci uviesť informácie o pridelených certifikátoch a referenciách ponúkaného tovaru. Musia odpovedať aj na otázku, čím je ich sortiment špeciálny. Žiadosti o nájom bude prvýkrát posudzovať komisia odborníkov z rôznych oblastí.
„Ponúkaná cena za prenájom však nie je najvyššie hodnotený parameter pri výbere záujemcu,“ uviedlo hlavné mesto. V súvislosti s minuloročným požiarom, mesto plánuje zaviesť novinku v podobe elektrickej energie pre chod stánkov. Vallov návrh sa však nepáči niektorým prevádzkovateľom, ktorí nový systém považujú za diskriminačný. „Kto mi zaručí, že výber predajcov bude spravodlivý? Predávam ľudové jedlo, žiadne bio ani raw neponúkam, tak neviem, či má vôbec zmysel prihlasovať sa do výberového konania,“ zamýšľa sa dlhoročný predajca občerstvenia na vianočných trhoch.
Druhy a ceny ponúkaných stánkov:
Typ 1
Sortiment: darčeky
Rozmery: 2,2 m x 2,2 m
a 2,2 m x 1 - 2,2 m
Nájomné: min. 1 500 €
Typ 2
Sortiment: balené potraviny
Rozmery: 2,2 m x 2,2 m
a 2,2 m x 1 - 2,2 m
Nájomné: min. 1 500 €
Typ 3
Sortiment: príprava a
predaj jedla na priamu
konzumáciu, bez predaja
nápojov
Rozmery: 3,15 m x 2,2 m
Nájomné: min. 9 000 €
Typ 4
Sortiment: príprava a predaj
jedla na priamu konzumáciu,
bez predaja nápojov
Rozmery:
3,15 m x 4,4 m
Nájomné: min. 12 000 €
Typ 5
Sortiment: predaj nealkoholických nápojov a nápojov
s nízkym obsahom alkoholu
Rozmery: 3,15 m x 2,2 m
Nájomné: min. 15 000 €
Typ 6
Sortiment: príprava a predaj
jedla na priamu konzumáciu
+ plocha na pergolu
Rozmery: 3,15 m x 7,2 m
Nájomné: min. 20 000 €
Čo budú hodnotiť:
- či je predajca zároveň aj producentom tovaru - či vie predajca preukázať pôvod tovaru
- originalita a kvalita ponúkaného produktu
- originalitu a kvalitu prezentácie zákazníkovi
- či má produkt regionálny charakter
- či je produkt typickou vianočnou špecialitou
- či má uchádzač dôveryhodné referencie z podujatí
- či predajca dbá na dopad na životné prostredie