Nateraz posledný let na tejto linke je naplánovaný na 26. októbra. Košické letisko o tom informuje na svojej webovej stránke s tým, že ide o dôsledok globálnej leteckej krízy spôsobenej uzemnením Boeingov 737 MAX.
Linka bola prevádzkovaná od apríla trikrát týždenne. "Cestujúci, ktorí majú zakúpené letenky na termíny po tomto dátume, majú nárok na kompenzácie a je potrebné, aby v tejto súvislosti kontaktovali priamo leteckého dopravcu," uvádza s tým, že cestujúci budú môcť aj naďalej lietať z Košíc do Londýna, a to prostredníctvom ďalšieho nízkonákladového prepravcu Wizz Air.
"Ryanair očakáva v roku 2020 o päť miliónov menej prepravených cestujúcich, ako pôvodne plánoval. Dôvodom sú omeškané dodávky lietadiel Boeing 737 MAX. V tomto roku mal mať vo flotile päť týchto lietadiel a do leta 2020 až 58 lietadiel tohto typu. Pokles dodávok oproti plánu mal v celej sieti Ryanairu za následok zatváranie základní a aj liniek, ktoré už boli v predaji," dodáva košické letisko s tým, že z letiska Southend boli okrem Košíc pozastavené letecké spojenia aj do chorvátskeho Dubrovníka, dánskej Kodane a do mesta Kluž v Rumunsku.
Ako povedal výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva letiska v Košiciach Michael Tmej, rozhodnutie leteckej spoločnosti Ryanair je potrebné prijať ako fakt. "Doteraz nevyriešený problém s lietadlami Boeing 737 MAX a silný konkurenčný boj nízkonákladových spoločností na európskom nebi nás opätovne zasiahol. Letecký priemysel je mimoriadne turbulentné odvetvie a regionálne letiská sú akýmkoľvek krízam vystavené ako prvé," vysvetlil s tým, že s Ryanairom, ale aj s inými leteckými spoločnosťami bude košické letisko naďalej hovoriť najmä o otvorení tých leteckých spojení, po ktorých je dlhodobo intenzívny dopyt. Ide napríklad o Dublin či viacero destinácií v severnom Anglicku.
Letisko tvrdí, že portfólio spoločností lietajúcich z Košíc je dostatočne diverzifikované. "Pôsobia tu prepravcovia Austrian Airlines, LOT Polish Airlines, České aerolínie, Eurowings a Wizz Air," uzavrelo.