Babička Karen a jej rodina sa vybrali na luxusnú dovolenku do Španielska, konkrétne do Katalánska na svadobnú cestu svojej dcéry, uvádza portál Mirror. Čoskoro však prišlo totálne zdesenie. Ubytovali sa v 4-hviezdičkovom hoteli, ktorý im sprostredkovala cestovná kancelária TUI. 47-ročná Karen tvrdí, že hotel bol špinavý a z izby im dokonca neodniesli ani špinavý riad. Dopočula sa tiež, hotelový personál ani nevymieňal obliečky, keď sa na izbách striedali hostia.
Omnoho horšie však bolo, že jej najmladšieho vnuka Alfieho Garlicka (5) doslova „zožrali“ ploštice, ktoré mu zamorili posteľ. Po rukách a nohách sa mu objavilo množstvo štípancov a otvorených rán, ktoré mu spôsobovali ukrutnú bolesť a neskôr sa mu rany zapálili.
Po návrate domov do Veľkej Británie malému Alfiemu diagnostikovali infekciu známu ako „zlatý stafylokok“ a museli mu nasadiť antibiotiká. Z infekcie sa našťastie vyliečil a napriek tomu, že cestovná kancelária TUI im poskytla dodatočné finančné odškodnenie, babička Karen žiada vrátiť plnú sumu 12-tisíc libier (13 180 eur) za utrpenie, ktoré im spôsobili.
Cestovná kancelária TUI sa za vzniknutú situáciu ospravedlnila, avšak zdôraznila, že štípance mu mohol spôsobiť akýkoľvek ďalší hmyz, napríklad komár. S týmto však Karen vôbec nesúhlasí. „Alfie mal v tom čase 4 roky a s určitosťou viem, že sa nakazil infekciou od ploštíc, ktoré ho poštípali na dovolenke. Boli ich plné postele, všetka posteľná bielizeň, mali sme ich v taškách, v matracoch a behali po strede izby. Bolo to strašné,“ opisuje hrôzu babička Karen.
„Manažéri hotela priznali, že mali komplikácie s jednou z čistiarní, a tak neboli schopní prevliekať posteľné prádlo, keď sa na izbe vymenili hostia. Neočakávala som však, že si v dovolenke v hodnote 12-tisíc libier priplatím aj za chorobu môjho vnuka,“ pokračuje Karen.
Karen priznáva, že hotel navštívili predtým už trikrát a vždy boli spokojní. Keď sa tam však v júli 2018 vrátili na svadobnú cestu jej dcéry Kate Garlick, zostali zhrození. 47-ročná Karen tiež tvrdí, že aj keď požiadala hotelový personál o výmenu posteľnej bielizne, po ich návrate si našli hotelovú izbu otvorenú a ktokoľvek im mohol do nej vstúpiť.
„Myslím si, že je barbarské, aby od nás TUI zobrali veľké peniaze a postavili nás do takejto situácie. Cítim sa okradnutá. Následné riešenie cestovnej agentúry je úplne hrozné. Používajú všetky dostupné prostriedky na to, aby mi nemuseli odpovedať. Nakoniec sme dostali naspäť 20% z hodnoty dovolenky, čo bolo okolo 2 300 libier (2 500 eur),“ znejú slová Karen.
„TUI je jedna z najuznávanejších spoločností. Avšak pre nás sa stala nočnou morou, s ktorou sme sa museli vysporiadať. Bol to pre nás obrovský šok. Najstresujúcejší však nebol samotný boj s infekciou, ale prístup spoločnosti. Telefón som skladala so slzami v očiach, pretože ma nepočúvali a snažili sa použiť akúkoľvek taktiku, aby ma mohli ignorovať,“ znejú slová Karen a tiež dodala, že ak sa chcela dostať k nejakému odškodnému, musela sa spoločnosti mesiace doprosovať.
Tiež poukázala na to, že v hoteli sa stretla s mnohými ľuďmi „obsypanými štípancami“, ktoré podľa ich slov mali z „ploštíc v posteľnej bielizni“. „Dôkladne sme preskúmali problémy súvisiace s Alfieho uštipnutím hmyzom a hoci sa nám nepodarilo zistiť ich presnú príčinu, rodine sme ponúkli gesto dobrej vôle, avšak zo strany pani Levick bolo odmietnuté," vyjadril sa k vzniknutej situácii hovorca spoločnosti TUI.