V priestoroch železničnej stanice Tatranská Štrba (okr. Poprad) nainštalujú nové pohyblivé schody aj výťah pre cestujúcich. Staré eskalátory, ktoré tu namontovali ešte pred Majstrovstvami sveta v lyžovaní v roku 1970, konečne vyhodia do starého železa. Za tú cenu by snáď dokázali postaviť aj novú stanicu. Modernizácia zhltne neuveriteľných 1,07 milióna eur! Pohyblivé schody na železničnej stanici Štrba, ktoré prepájali vlakový perón so zubačkovou halou, namontovali ešte v roku 1969. Ich inštalácia bola súčasťou príprav na Majstrovstvá sveta v klasickom lyžovaní, ktoré sa o rok konali na Štrbskom Plese.
Lenže eskalátor fungoval menej ako rok a odvtedy si cestujúci museli cestu k zubačke vyšliapať aj s batožinou pekne po svojich. Trvalo to celých 50 rokov. „Ako starosta Štrby som vo funkcii už niekoľko volebných období a celý čas som sa usiloval tento stav zmeniť. Bezúspešne. Až teraz železnice konečne pristúpili k ich výmene a vybudovaniu výťahu pre imobilných,“ povedal na margo opráv Michal Sýkora. Cena modernizácie je dychberúca. Železnice do nej vrazia 1,07 milióna eur. „Okrem výmeny pohyblivých schodov v hale železničnej stanice postavíme aj nový výťah pre imobilných, ktorým sa z prízemia budovy vyvezú na poschodie, až do haly ozubnicovej železnice,“ opresnil hovorca Železníc Slovenskej republiky Michal Lukáč s tým, že výmeny sa dočkajú aj vchodové dvere do vestibulu i do haly zubačkovej železnice.
Obnoviť sa má aj presklená fasáda s oceľovou konštrukciou. „Urobíme tiež ďalšie potrebné a nevyhnutné stavebné úpravy, novú elektroinštaláciu pre pripojenie výťahu, eskalátora a fotobunkových - pohyblivých dverí. Celý projekt financujeme z vlastných zdrojov,“ podotkol hovorca. Nový Čas oslovil renomovanú firmu, ktorá na Slovensku už roky podniká v oblasti realizácie pohyblivých schodov a výťahov. „Náš nadsadený cenový odhad aj so stavebno-montážnymi prácami by nepresiahol 250-tisíc eur,“ povedal nám pracovník firmy, ktorý si však neželal byť menovaný. To je menej ako štvrtina ceny, za ktorú to realizujú štátne železnice.
7. decembra 1871 - spustili prevádzku stanice
28. júla 1896 - otvorili zubačku na Štrbské Pleso
14. augusta 1932 - ukončili prevádzku zubačky
20. februára 1970 - obnovili prevádzku znovupostavenej zubačky