Katastrofické scenáre sa nenaplnili a deti stihli prvé vyučovanie načas. Podľa DPB sa napriek medializácii z 1 500 vodičov zapojilo do štrajku len 11 z nich. Štrajk zvolal predseda odborov Autošofér Jozef Hitka, s ktorým Dopravný podnik Bratislava (DPB) v minulosti rozviazal pracovný pomer. Chcel bojovať za zlepšenie podmienok vodičov, lenže DPB tvrdí, že odborom išlo iba o mediálno-politickú hru. V prvý školský deň však bola situácia na cestách pokojná.
„Ráno sa vypravilo 560 vozidiel, a nie 1 500. Počet štrajkujúcich sa dá ťažko odhadnúť, lebo sme zmenili taktiku. Vedeli sme, že dopravný podnik urobí všetko pre to, aby k štrajku nedošlo a všetko premávalo normálne. Keďže vypadli všetky počítače a vodiči sa riadili vlastnými hodinkami, ešte nie je známy počet štrajkujúcich. Budeme to vedieť až 23. septembra, ale určite to bolo viac ako 11 vodičov,“ prezradil Hitka. „Myslím, že keď nás bolo 30, tak to bolo veľa,“ povedal pre TV JOJ jeden zo štrajkujúcich vodičov.
Hovorca DPB Martin Žarnovický však informáciu o počte štrajkujúcich vyvracia. „Dostal som informáciu, že po neúspešnom štrajku sa jeho organizátor snaží do médií dostať informáciu, že počet štrajkujúcich nie je presne známy, pretože vozidlám ráno vypadli palubné počítače. Problém sme odstránili a nijako s tým nesúvisel. Číslo je potvrdené,“ informoval hovorca a dodal, že odbory majú existenčné problémy, pretože má Hitka málo členov, čo však šéf odborov vyvracia.
„Snažíme sa zlepšiť podmienky zamestnancov. V lete po nástupe nového vedenia sa vodičom a dielenským pracovníkom podarilo v spolupráci s mestom navýšiť mzdy. Nakupujeme klimatizované autobusy,“ uviedol hovorca. Podľa neho bol celý štrajk zbytočný, pretože ponuka na rokovanie prišla od generálneho riaditeľa už minulý týždeň. Hitka Novému Času potvrdil, že o stretnutie oficiálne požiada v najbližších dňoch.
Jún 1997 - prvý ostrý štrajk
Išlo o doposiaľ najväčší štrajk vodičov v histórii MHD, ktorý bol zároveň prvým ostrým štrajkom v histórii Slovenskej republiky. Do ulíc vyšiel len zlomok vozidiel zo 600 električiek, trolejbusov a autobusov.
Čo chceli: Lepšie podmienky a vyšší plat
Čo vybojovali: Skončil sa bez úspechu vodičov 9. júna
3.7.2017 - hrozba štrajku
Čo chceli: Zvýšenie hodinovej mzdy minimálne o 1 €
Čo vybojovali: Nič
23.10.2018 - 2-mesačná štrajková pohotovosť
Čo chceli: Lepšie podmienky, vyššie platy
Čo vybojovali: Nič
1.5. - 10.5.2019 - štrajková pohotovosť
Čo chceli: Lepšie výplaty
Čo vybojovali: Vyššie platy
Ján Bazovský, dopravný analytik
Keby sa zapojilo do štrajku viac vodičov, mali by lepšiu východiskovú pozíciu pri rokovaní. Ťažko povedať, prečo ich bolo tak málo. Samozrejme, že pre Bratislavu by to bol veľký problém. Je rozkopaná, magistrát tlačí, aby sme používali hlavne MHD, a keby prestala chodiť, to si ani nechcem predstaviť. Osobne si myslím, že vodiči MHD aj diaľkových liniek sú nedocenení, lebo majú obrovskú zodpovednosť.