Škodu spôsobil vodič (29) cisterny Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti (VVS).
Riaditeľ Košickej detskej historickej železnice Ľubomír Lehotský pre Nový Čas uviedol, že vodárne im zatiaľ oznámili číslo poistnej udalosti. „Konkrétnu pomoc zatiaľ neponúkli, hoci predpokladáme, že od poisťovne nedostaneme celú výšku škody,“ prezradil Lehotský. Podľa neho je práve na úseku vedľa odstavnej koľaje aj pre povolenú rýchlosť 90 km/hod. veľa nehôd. „Nehovorme o kritickom úseku, no zrejme povrch vozovky nie je najlepší a ani dopravné riešenie nie je ideálne,“ vraví šéf historickej železničky, ktorá na dlhší čas prišla o dva vzácne vozne.
„Môžeme spomenúť len škodu, ktorá je zatiaľ viditeľná, a to vo výške 62-tisíc €. Keď sa vagóny zdvihnú, až potom bude jasná konečná výška škody aj na podvozkoch. Peniaze na opravu nemáme a ani kapacity. Jeden z vagónov k nám prišiel zo Švajčiarska a slovenské opravárenské firmy k nemu nemajú potrebnú dokumentáciu ani náhradné diely,“ vysvetlil Lehotský.
Menší vagón budú opravovať na Slovensku. Po skončení prázdnin má však aj dobrú správu. „Doteraz je to najúspešnejšia sezóna v histórii, keďže sme prekonali vlaňajších 44-tisíc návštevníkov. Registrujeme už 50-tisíc návštevníkov a jazdiť budeme až do konca októbra.“