V rámci vyučovania môžu zabudnúť na písomky a domáce úlohy. Moderný systém školského vzdelávania podľa predstaviteľov Dobrej školy Košice aktivizuje dieťa a vytvára pozitívnu pracovnú atmosféru - bez strachu a obáv z vlastného zlyhania. Riaditeľka novootvorenej školy Mária Biľová prezradila, že podobne ako ostatné školy napĺňajú štátny vzdelávací program. Zaradení sú do siete Felix a zameriavajú sa na rozšírenú výučbu prírodných a technických vied, programovania, robotiky a logiky. Oproti bežným školám sa však vybrali cestou bez prísneho známkovania. Deti 1. stupňa môžu zabudnúť na písomky a známky. „Človek sa naučí viac a rýchlejšie v motivujúcom prostredí. To isté platí aj u detí. Ak nemajú obavy zo zlyhania, učia sa rýchlejšie,“ povedala Novému Času riaditeľka s tým, že chcú docieliť, aby žiačikovia neboli poháňaní vonkajšími podnetmi, ako je strach zo zlej známky či písomky. Budú ich však učiť aj kritickému mysleniu.
„Riadime sa heslom: Čo človek zažije, to si zapamätá najdlhšie. Preto sa snažíme, aby mali čo najviac úloh a príkladov zo života. Naučia sa tu vyjadrovať a obhajovať svoj názor, rovnako aj vypočuť si názor tých druhých,“ vysvetlila Biľová. Deti nebudú mať ani domáce úlohy. „Keď ich nedáte, často si ich vypýtajú samy. S radosťou budú pracovať na tvorivých projektoch,“ priblížila. Podľa nej hodnotenie 1. stupňa nebude známkované, len slovne ohodnotené, či žiak predmet absolvoval. „Spolu s vysvedčením dostane žiak aj ohodnotenie, ako si počas polroka počínal a čo mu išlo najlepšie,“ uzavrela Biľová.
Čo sa vám tu páči najviac?
Radko (6): - Baví ma písať do šlabikára a počítať. Je super, že nebudú písomky ani domáce úlohy, ani by som ich nechcel mať.
Kubko (6): - Rád počítam, páči sa mi matematika aj skladanie lega. Teším sa, že nebudeme mať písomky, ale domáce úlohy by som chcel.
Metódy výučby v Dobrej škole etódy výučby v Dobrej škole
Námetové vyučovanie - predmety a činnosti dňa (týždňa) majú ústrednú myšlienku
Dramatická výchova - vyučovanie v predstieraných situáciách skutočného života
Práca s voľným textom - deti od prvého ročníka tvoria, kontrolujú, upravujú a prezentujú texty
Otvorené vyučovanie - učia deti učiť sa z encyklopédií, učebníc, počítačov
Kooperatívne vyučovanie - prebieha prácou v skupinách
Zážitkové vyučovanie - v situáciách reálneho života podľa hesla: Čo človek zažije, to si zapamätá najdlhšie.
Učenie hrou - učenie a tréning schopností detí vzdelávacími a výchovnými, spoločenskými, pohybovými, konštrukčnými hrami, voľnou hrou a hrou s predstavivosťou