Tentoraz zapojili aj ekologické formy dopravy, ako sú bicykel a elektrická kolobežka. Spolu s električkou, autobusom a autom zdolali 2,5-kilometrovú trasu cez hlavnú dopravnú tepnu smerujúcu až do centra.
Každý z dopravných prostriedkov zdolal trasu od Spoločenského pavilónu na Námestie osloboditeľov. Najhoršie si počínal osobný automobil, ktorý musel zastaviť na všetkých svetelných križovatkách. Vladimír Kačírek (49), špecialista kontroly dopravy Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) vysadol na elektrickú kolobežku. V porovnaní s ostatnými skončil na 4. mieste.
Len o pár sekúnd ho predbehol autobus. „Je to jednoduchšia, rýchla a efektívna forma dopravy, rozhodne lepšia voľba, ako ísť pešo. Len si treba dávať pozor na chodcov,“ zhodnotil Kačírek jazdu na e-kolobežke. Ako druhý najrýchlejší dopravný prostriedok sa ukázala električka. Primátor mesta Jaroslav Polaček prezradil, že počas jazdy testovali systém preferencie električkovej dopravy, ktorú chcú zaviesť v Košiciach.
„Systém sa aktuálne ešte ladí, no do konca roka by mal byť v meste realitou. Prepravu električkami to urýchli o 20 až 30 percent v rámci celého mesta,“ dodal. Štyroch motorizovaných súperov prekonali nakoniec ľudská sila a šikovnosť. Cyklista Matej Federik (27) prezradil, že po dlhoročnej prestávke túto sezónu opäť vysadol na bicykel. Pri súperení s ostatnými dopravnými prostriedkami mal dokonca nevýhodu.
„Hneď po štarte som musel čakať na priechode pre chodcov na zelenú, takže ostatným som dal náskok. Potom som išiel vlastným tempom, predpisovo a jazdu som prispôsobil štýlu, ktorý by zvládol úplne bežný človek,“ opísal víťaz.
Výsledky
1. bicykel - 7.09 min.
2. električka - 8.59 min
3. autobus - 10.02 min.
4. kolobežka - 10.26 min.
5. auto - 12.26 min.
Minulé testy
2013 - 1. elektromobil, 2. električka, 3. cyklista, 4. autobus, 5. bežec
2014 - 1. skúter, 2. cyklista, 3. korčuliar, 4. električka, 5. autobus, 6. bežec
2016 - 1. električka, 2. elektrobicykel, 3. elektrobus, 4. osobné auto, bežec