Určite sa zmení obchodný vzťah hotel a cestovná kancelária. Uviedol to prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Roman Berkes. Veľký hráč na trhu, akým bol Thomas Cook, bude určite chýbať naprieč celým turistickým spektrom. "Ako veľmi sa trh zmení, sa dá iba odhadovať, ale určite udalosť spôsobí existenčné problémy pre mnohé hotely a budú sa s tým musieť vyrovnať," konštatoval Berkes.
Podľa jeho vyjadrenia veľké CK boli kľúčovými partnermi pre mnohé hotely a hotelové siete. Vedeli obsadiť veľký počet izieb, a preto žiadali od hotelového manažmentu výhody vo forme úhrad faktúr za ubytovanie tesne pred nástupom klientov na zájazd, alebo až po ich návrate, čo nie je štandardný postup. "Pravdepodobne nebude už v ponuke také veľké množstvo mimoriadne cenovo výhodných ponúk Last Minute. Dlhodobo ponúkané vysoké zľavy za zájazd môžu signalizovať problémy s predajom a môžu viesť ku krachu," priblížil situácii na trhu.
Veľké zľavy sú zdravé iba do určitej miery, ktorá pomáha propagácii produktu a CK. To znamená časovo obmedzené zvýhodnenie cien v určitom období, alebo na začiatku, či na konci sezóny zvýšená ponuka zliav, uzavrel prezident SACKA.