V Sade Janka Kráľa čakalo návštevníkov najrozsiahlejšie digitálne dielo v histórii festivalu od Kita Webstera a zavítalo k nám až z Austrálie.
Prácu s knihou rozvíja Matej Krén už niekoľko desaťročí a pomocou nej vyjadruje vždy znovu, ale vždy inak širokú škálu tém komplikovaného vzťahu medzi svetom a jeho reprezentáciou či interpretáciou.
Z jej strechy sa stal minimalistický a pôvabný svetelný maják, ktorého svetlo prenikalo k ľuďom v rôznych kútoch mesta cez 24 svetelných bodov zároveň. Každý tak videl svoj vlastný kúsok inštalácie – v trochu inom prostredí a trochu inom uhle.
Ako sa vám páčili inštalácie? Museli ste dlho čakať?
Alexandra (38) s Jakubom (4) Bratislava:
„Naozaj sme nikde nečakali a top pre nás bola inštalácia Knihy a obrazy Mateja a Juraja Kréna.
„Páčila sa nám bublina na Hlavnom námestí a čakali sme tam asi 4 minúty.