Projekt bude zastrešovať ministerstvo dopravy, ktoré má za úlohu nájsť prepravcu. Očakáva sa, že vďaka tomuto kroku sa zníži počet áut na frekventovaných úsekoch, čo pomôže aj životném prostrediu.
Vláda odsúhlasila v piatok možnosť, aby bola vodná doprava rovnako ako vlaky alebo autobusy dotovaná vo verejnom záujme. Konkrétny technický projekt ešte prejde schválením. „Už dlhodobo sa v oblasti dopravy po Dunaji pripravuje projekt Dunajbus, ktorý by mohol byť prvým pilotným projektom takéhoto druhu dopravy na Slovensku. Bude spájať mestá a obce dunajského regiónu, Trnavského a Bratislavského samosprávneho kraja s hlavným mestom,“ prezradila Karolína Ducká, hovorkyňa rezortu dopravy.
Predpokladaný rozpočet na tento projekt je 60 mil. eur. Vzhľadom na to, že cesty a vlakové spojenia medzi Bratislavou a juhovýchodom Bratislavského kraja sú pre výstavbu R7 a nultého obchvatu nadmieru vyťažené, dopravu by mala odľahčiť práve vodná doprava.
„Najväčším benefitom takejto formy dopravy je, že nekoliduje s inými druhmi dopravy, ktoré dnes bojujú s obrovskými časovými stratami buď z dôvodu tvoriacich sa zápch, alebo z dôvodu nedostatočnej prepravnej kapacity. Projekt spustíme už na budúci rok,“ uzavrela Ducká. Peniaze na realizáciu tohto projektu chce rezort dopravy podľa medializovaných správ čerpať z eurofondov.
Kapacita lodí
- 7 rýchlolodí
- kapacita plavidla 120 - 140 osôb
- 85 - 100 miest na sedenie
- 40 miest na státie
- 30 miest pre bicykle
Mhd po Dunaji
- 6 prístavísk (Eurovea, AuCafe, River Park, Šamorín, Hamuliakovo, Čunovo)
- 2 vlnolamy v oblasti zdrže Hrušov
- 2 záchytné parkoviská
- 1 prevádzkový prístav
- cestovné - jednosmerný lístok 1,30 € - 1,80 €
- trvanie plavby - do 38 min. (napr. zo Šamorína do centra Bratislavy)