Cieľom iniciatívy je dosiahnuť, aby politici schválili zákonnú povinnosť pre šoférov dodržať spomenutú vzdialenosť pri predbiehaní cyklistu na vozovke.
Kreuziger sa snaží do stredoeurópskych pomerov priniesť prvok, ktorý už platí v Španielsku, kde pravidelne trénuje. Saganova podpora dodala Čechovej iniciatíve ešte väčší význam a zaistila širšie mediálne pokrytie. "Ako cyklistický profesionál najazdím na ceste každý rok 10.000 km. Je logické, že sa chcem starať o bezpečnosť seba, aj kohokoľvek iného," vysvetlil Sagan v rozhovore pre iDnes príčinu, prečo sa z jazdca tímu Bora-Hansgrohe stal bojovník za bezpečnosť na cestách.
"Na cestách jazdí oveľa viac áut ako pred 30 rokmi, zároveň stúpa aj počet rekreačných cyklistov a všetci sa delia o stále rovnako široké cesty. Pokiaľ nepristúpime k zmene myslenia, bude sa diať stále viac nehôd," pokračoval.
Nápady, ako situáciu zlepšiť, pritom existujú. "Treba sa pozrieť, čo funguje v krajinách ako je Dánsko a Holandsko. Budovať čo najviac samostatných cyklistických pruhov a fyzicky oddeliť cyklistov od automobilov," povedal Sagan.