Tamojší poslanci od naštvaných Prievidžanov dokonca dostali množstvo podnetov. Čo na to vraví samotná Macháčková? Mnohým obyvateľom mesta zdvihli tlak tri portréty primátorky, z ktorých časť bola aj verejne vystavená - napríklad na námestí. „Neviem, či toto má byť tá nová politika ‚nových politikov‘, ale mne to pripadá ako rozvíjajúci sa kult osobnosti, podporovaný neúmerne rastúcim egom,“ hovorí nasrdený Prievidžan Tomáš.
Podľa iných by sa mala primátorka prezentovať skôr svojou prácou, ako podobizňami. „Dostal som od veľa Prievidžanov podnety, že čo to má byť a že či si myslím, že je to v poriadku. Ja by som také niečo neurobil a teda by som s tým ani nesúhlasil, hoc v tom mohol byť úmysel iný, no vyvoláva to veľa zbytočných emócií,“ prezradil poslanec zastupiteľstva Branislav Gigac.
Samotná Macháčková reaguje, že všetky tri portréty vznikli pri rôznych príležitostiach a sú dielom rozličných autorov a ide o tri rozdielne situácie. „Fotografia, kde stojím zároveň s autorkou portrétu Žanetou Buckovou, je osobný a súkromný dar, ktorý mi venovala pri príležitosti otvorenia svojho umeleckého ateliéru v meste Handlová,“ opísala primátorka s tým, že jej portrét bol prekvapením. Nenachádza sa na verejnom priestranstve.
Panel na námestí zas podľa nej vznikol v rámci multižánrového festivalu prievidzských umelcov. „V tvorbe mali voľnú ruku a rozhodnutie o námete a zobrazení diela bolo čisto v gescii daných umelcov. Mesto Prievidza ani jeho príspevková organizácia neboli organizátorom podujatia,“ pokračuje. Ani táto podobizeň už na námestí nie je. Tretí portrét je podľa jej slov z 8. ročníka tradičnej výstavy prievidzských výtvarníkov, pričom témou boli osobnosti Prievidze. „Opäť išlo o rozhodnutie umelcov,“ dodala.