Množstvo plastového odpadu zamoruje životné prostredie a za hlavného vinníka býva často označovaný aj maloobchod. Spôsobom, ako zamedziť zbytočnému plastovému odpadu, sa venuje Kaufland na všetkých úrovniach. V rámci skupiny Schwarz zaviedol stratégiu s názvom REset Plastic. „Jej cieľom je nielen zabrániť tvorbe nových plastov, ale aj redizajn existujúcich obalov, recyklácia a likvidácia plastov, ako aj vývoj v tejto oblasti a osveta verejnosti,“ vysvetlil Paul Pauls, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovensko.
Zodpovednosť za stav životného prostredia
Spoločnosť Kaufland priebežne podniká nové opatrenia, ktoré napĺňajú jej stratégiu boja s nadbytočnými plastami. Medzi najnovšie patrí vyradenie všetkých jednorazových igelitových tašiek. „Ľahké, najviac predávané igelitové tašky sme vyradili už v roku 2017. Podľa štatistík však priemerný Slovák spotrebuje ročne až 466 igelitových tašiek, čo je najviac spomedzi všetkých Európanov. Len v Kauflande sa ich minulý rok predalo 9 miliónov. Preto sme sa rozhodli vyradiť všetky jednorazové igelitové tašky do konca roka a nahradiť ich výlučne viacnásobne použiteľnými ekologickými variantmi. Sme hrdí na to, že sme na Slovensku prví, ktorí sa k takémuto kroku odhodlali, a môžeme tak ísť príkladom,“ vyhlásil Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland.
EKO sieťky z biobavlny
Tento rok už Kaufland stihol zbaviť plastových fólií všetky šalátové uhorky na svojich pultoch a testoval aj mrkvu balenú do kompostovateľných obalov. Pred letom vyradil z predajní všetok jednorazový plastový riad aj slamky a nahradil ich ekologickými alternatívami. V júni pribudli v oddelení ovocia a zeleniny EKO sieťky z biobavlny a len minulý týždeň spoločnosť oznámila, že začína postupne meniť plastové obaly produktov svojich privátnych značiek za ekologické. Tieto ponesú logo Balené zodpovedne, čo znamená, že spĺňajú minimálne jedno z týchto kritérií: buď minimálne 80 %-nú recyklovateľnosť, aspoň 30 %-ný podiel recyklovaného materiálu, alebo úsporu či zníženie váhy baliaceho materiálu minimálne o 10 %.
Balené zodpovedne
„Vyradením jednorazových plastových produktov ušetríme ročne 48,7 ton plastu. Zmeny obalov pri ovocí a zelenine ušetria 15 ton a prvé produkty s označením ‚Balené zodpovedne’ ušetria ďalších 12,8 tony. Celkovo ušetríme 76,5 tony pôvodného PET, teda nového plastu ročne, a toto číslo bude ďalej rásť,“ vyhlásil Richard Bendík. Najbližšie Kaufland pripravuje kroky na vyradenie plastových tyčiniek do uší a ich nahradenie ekologickejšími variantmi. Cieľom spoločnosti je do roku 2025 znížiť celkovú spotrebu plastov minimálne o 20 % a všetky produkty privátnych značiek predávať v 100 %-ne recyklovateľných obaloch. „V boji proti plastom je však nevyhnutné, aby na jednej lodi boli štát, podnikatelia aj spotrebitelia. A v tejto oblasti cítime veľkú podporu,“ vyhlásil na záver podpredseda vlády a minister životného prostredia László Sólymos.