TASR to potvrdila hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká s tým, že to nesúvisí s odporúčaniami Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP). Dôvodom je neuspokojivá rýchlosť procesov na železnici.
"Čo sa týka akýchkoľvek personálnych opatrení v priamej pôsobnosti rezortu dopravy, vždy som konal, keď to bolo potrebné," reagoval Érsek na výzvu opozičného poslanca Jána Marosza (OĽaNO), aby vyvodil personálnu zodpovednosť voči generálnemu riaditeľovi ŽSR. Minister tak podľa vlastných slov konal ešte pred výzvami poslanca. Érsek poukázal na to, že Správna rada ŽSR dáva ministrovi návrh na menovanie a odvolanie generálneho riaditeľa ŽSR.
Marosz výzvu ministrovi adresoval vo štvrtok v súvislosti s analýzou fungovania ŽSR, ktorú vypracoval ÚHP. Tkáč podľa neho jej výsledky ignoruje. Érsek však uviedol, že rezort dopravy ani ŽSR neodmietli, ani neignorujú odporúčania ÚHP a Implementačnej jednotky, čoho dôkazom je aj predchádzajúca spolupráca týchto inštitúcií. Podľa neho sa dosiahli významné úspory.
V súčasnosti rezort dopravy spoločne so ŽSR podľa Érseka aktívne rokuje s ÚHP a Implementačnou jednotkou o implementačnom pláne a opatreniach na zefektívnenie fungovania železníc. "Železnice Slovenskej republiky dokonca niektoré zmeny zaviedli, čím sa navrhované opatrenia dostali do života ŽSR ešte pred zverejnením správy ÚHP, pričom niektoré opatrenia nad rámec uvedenej správy iniciovali samotné železnice," podotkol Érsek.