Rozhodnutie zatiaľ nie je právoplatné a pošta ho plánuje právne napadnúť, informovali v utorok tlačové agentúry APA a AFP s odvolaním sa na vyjadrenia samotného podniku a rakúskeho ministerstva spravodlivosti.
Rakúska pošta vo väčšinovom vlastníctve štátu ešte v januári vyhlásila, že zreorganizuje svoje databázy, ktoré sledovali aj predpokladané politické zameranie zhruba 2,2 milióna ľudí spomedzi jej zákazníkov. Aktivisti za ochranu súkromia predtým prirovnali tieto praktiky ku škandálu so zdieľaním údajov o používateľoch sociálnej siete Facebook.
Záznamy o svojich zákazníkoch, ktoré zahŕňajú približne tretinu rakúskej populácie, pošta pravidelne predáva na marketingové účely čo jej prináša ročne zisk okolo 200 miliónov eur. Pokiaľ ide o odhady politického zamerania, argumentuje tvrdením, že vznikli na základe prieskumov verejnej mienky a volebných štatistík v určitých geografických oblastiach, rovnako ako povolebné odhady výsledkov. Z takýchto údajov podľa pošty nie je možné odvodzovať volebné správanie konkrétnych jednotlivcov.