4. Vysoká rýchlosť
Svoju úlohu mohla zohrávať aj rýchla jazda. V tomto prípade už experti zmerali brzdnú dráhu, z ktorej vedia odhadnúť rýchlosť oboch vozidiel. Podľa svedka nehody, ktorý prehovoril, sa o pomalej jazde nedá príliš hovoriť. „Nákladiak išiel rýchlo, rozkýval sa a korbou trafil autobus do stredu,“ uviedol muž pre Nový Čas. Aj podľa riaditeľa Ústavu súdneho inžinierstva to môže byť pravdepodobná verzia. „Tá verzia s rozkolísaním sa vozidla, ako uvádzajú svedkovia, sa javí ako pravdepodobná,“ povedal Kasanický.
5. Zlý stav vozovky
Túto komunikáciu nazývajú miestni aj cestou smrti. Podľa odborníka ale za toto pomenovanie môžu práve vodiči. V tomto prípade nemožno hovoriť ani o havarijnom stave vozovky. „Nevidel som tam žiadne výmole, ani nič podobné. Cestu máme 3 D zdokumentovanú a na tomto budeme simulovať nehodu,“ uzavrel Kasanický s tým, že na komunikácii neboli žiadne brzdné stopy.
6. Nepozornosť
Jednou z najčastejších príčin dopravných nehôd je telefenovanie. Polícia údajne pracuje aj s verziou, že sa vodič nákladiaka načahoval po mobil. Podľa dopravného analytika je práve manipulácia mobilným telefónom dôvodom takýchto zrážok. „Buď sa niekde zapozerá, alebo telefonuje a počas toho prejde do protismeru. Policajti majú možnosť overiť to u mobilného operátora, či bol ten mobil aktívny na hovory či dátové prenosy,“ ozrejmil dopravný analytik Ján Bazovský.