Komik sa okrem Facebooku oprel aj do ďalších technologických gigantov, tieto firmy podľa neho spoločne tvoria "najväčšiu propagandistickú mašinériu v dejinách".
Cohen je známy predovšetkým pre svoje komediálne alter ega, na konferencii medzinárodnej židovskej mimovládnej organizácie Liga proti hanobeniu (ADL) ale vo štvrtok večer stvárnil svoju "najmenej obľúbenú postavu", teda seba samého. "Som iba komik a herec, nie som akademik. Ale jedna vec je mi celkom jasná," vyhlásil po tom, čo hovoril o ústupe demokracie a pribúdaní útokov proti náboženským a etnickým menšinám. "Tejto nenávisti a tomuto násiliu napomáha hŕstka internetových spoločností, ktoré sú v zásade najväčším propagandistickým strojom v dejinách," povedal.
Okrem Facebooku menoval britský herec ako pôvodcu súčasných problémov tiež Twitter, YouTube a Google. "Algoritmy, o ktoré sa tieto platformy opierajú, zámerne zvyšujú dosah takéhoto obsahu, ktorý udržuje užívateľov aktívnymi. Príbehy, ktoré cielia na naše nižšie pudy a ktoré spúšťajú pobúrenie a strach. To je dôvod, prečo mal konšpirátor Alex Jones na YouTube miliardy odporúčaní. To je dôvod, prečo si falošné správy vedú lepšie ako tie skutočné, pretože štúdie ukazujú, že lži sa šíria rýchlejšie ako pravda," povedal.
Cohen nie je zďaleka prvým, kto sociálne siete označuje za efektívne nástroje propagandy a kto kritizuje ich nemalý vplyv a snahu za každú cenu maximalizovať aktivitu používateľov, poťažmo zisky. Rad expertov i politikov už volá po prísnejšej regulácii, pričom v posledných týždňoch sa skloňuje najmä fungovanie politickej reklamy na týchto platformách. Cohen v tejto súvislosti hovoril o "zvrátenej logike" Facebooku. "Keď im zaplatíte, Facebook bude šíriť ľubovoľnú politickú reklamu, aj keď by to bola lož. A dokonca vám pomôžu tie lži presne zacieliť na určitých používateľov pre čo najväčšiu účinnosť. Z tejto zvrátenej logiky vyplýva, že keby tu bol Facebook v 30. rokoch, umožnil by Hitlerovi zadávať 30-sekundové reklamy o jeho 'riešení židovskej otázky'," vyhlásil.
Podľa Cohena by internetové platformy mali niesť zodpovednosť za "chybné výrobky" rovnako ako každá iná spoločnosť. "Keď vybuchne motor alebo sa pokazí bezpečnostný pás, automobilka stiahne z trhu desaťtisíce vozidiel a stojí ju to miliardy dolárov. Zdá sa mi celkom spravodlivé povedať Facebooku, YouTube a Twitteru: 'Váš výrobok je chybný, máte povinnosť to napraviť, bez ohľadu na to, koľko to stojí a koľko moderátorov musíte zamestnať'," uviedol.