Pre poškodenie napájacieho kábla pozdĺž trate sa tak však nestalo. Pre TASR to povedal hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že testovanie očakávajú v najbližších dňoch.
Mesto deklaruje, že v rámci prvej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály je hotová samotná trať a trakčné vedenie. "Dláždi sa posledné nástupisko Karlova Ves, ostatné sú už vydláždené. Montuje sa mobiliár na nich," spresnil Bubla. Schodiská na zastávke Nad lúčkami budú podľa jeho slov dokončené budúci rok, pretože je v pláne spustiť prevádzku električky čím skôr a práce v blízkosti trakčného vedenia nie je možné vykonávať. "Priechody pre chodcov budú dokončené k spusteniu električky," povedal hovorca.
Práce na rekonštrukcii električkovej trate meškajú a ich prvá etapa nestihla byť dokončená ani v predĺženom termíne do konca októbra. Dodávateľ následne odhadoval dokončenie prác a kolaudáciu úseku od Molecovej po obratisko Karlova Ves na 17. novembra. Magistrát v novembri potvrdil, že to nebude ani k tomuto dátumu a že sa očakáva termín dokončenia prác v rámci prvej etapy modernizácie trate do 20. novembra.
Kedy presne začnú električky jazdiť po zmodernizovanom úseku trate až po obratisko v Karlovej Vsi, nie je teraz jasné. Mesto uviedlo, že v prípade kladného výsledku technicko-bezpečnostných testov spraví maximum, aby boli potrebné doklady odovzdané stavebnému úradu a ten mohol vydať rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby.
Bratislavský samosprávny kraj ako špeciálny stavebný úrad pre električkové a trolejbusové dráhy už spustil kolaudačné konanie na predčasné užívanie prvej a druhej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave. Kraj deklaruje, že po doručení všetkých podkladov a vykonaní skúšok vydá povolenie na predčasné užívanie čo najskôr.
Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna. Po spustení časti zmodernizovanej trate po obratisko Karlova Ves má zhotoviteľ pokračovať v druhej etape prác, a to od obratiska Karlova Ves po Damborského. Zhotoviteľ stále deklaruje, že trať v druhej etape bude k 20. decembru hotová. S prácami by sa malo následne pokračovať až začiatkom mája 2020. Modernizovať sa má najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Práce tam majú trvať do jesene 2020. Zhotoviteľom prác je konzorcium firiem DK Radiála.