Na stavbe prebieha výstavba nosných konštrukcií mostov, práce na oporných a zárubných múroch, výkopové práce, násypy a časť prístupových ciest sú tesne pred odovzdaním. Začali aj s prácami na zakladaní protihlukových stien. Na stredisku správy a údržby sa realizuje výstavba prevádzkovej budovy a budovy pre policajtov. „Dokončené sú preložky sietí a prístupové cesty. Pracuje sa na nosných konštrukciách. K dnešnému dňu máme prebratých z 226 stavebných objektov 49,“ prezradil Ďurišin.
V tuneli Prešov, ktorý bol prerazený o tri mesiace skôr ako predpokladal harmonogram, vykonávajú betonáž sekundárneho ostenia. „Plán je taký, aby sme do konca budúceho roku mali kompletne vybudovanú stavebnú časť tunela, čiže sekundárne ostenie vrátane vozovky, a takisto všetky nosné konštrukcie mostných objektov a betónové vozovky v trase. Tak, aby sme polrok 2021, ktorý budeme mať na dokončenie, venovali ostatným dokončovacím prácam, spojazdneniu technológie tunela, vybaveniu vozovky informačným systémom a podobne,“ doplnil Róbert Šinály, generálny riaditeľ Eurovia SK.
Práce postupujú aj na viacúrovňovej križovatke Vydumanec. „Je to mimoriadne technicky zložitá križovatka, ktorá sa v tomto rozsahu ešte na Slovensku nebudovala,“ uviedol Ďurišin. Na slovenské pomery je to čudné, ale všetko ide podľa plánov. „Vyfakturovaných je doteraz 174 miliónov eur z celkovej ceny výstavby tohto 7,87 km dlhého úseku diaľnice D1 vo výške 350 miliónov eur,” uzavrel Arpád Érsek, minister dopravy.