Jej nehybné telo našiel jej manžel, herec Robo Roth (47) v bratislavskom byte, kde spoločne žili. Talentovaná umelkyňa chýba všetkým, no najmä rodine. Práve tá sa s ňou včera rozlúčila na košickom cintoríne v skorých ranných hodinách v úplnej tichosti.
Stredajšie ráno bolo pre herca Rotha a rodinu Potokárovej († 27) tým najsmutnejším. Naposledy sa totiž rozlúčili s milovanou Monikou, ktorá bola pre nich všetkým. Jej najbližší sa stretli na cintoríne v skorých ranných hodinách kvôli pohrebu, o ktorom vedeli iba oni. „Chceli to urobiť v úplnej tichosti. Pohreb sa konal ešte pred oficiálnym otvorením košického cintorína. Už o 6.45 hod. bolo po všetkom. O celom pohrebe vedelo len minimum zamestnancov cintorína,“ dozvedeli sme sa.
Posledné zbohom dala herečke len približne desiatka ľudí z jej najbližšej rodiny. Na všetkých bolo vidieť, že tento deň patrí medzi tie najhoršie. Bolesť, smútok a prázdnota lomcovali ich vnútrom. Rozlúčka s mimoriadne talentovanou herečkou bola tak iba pre rodinu. Hoci kolegovia a aj samotné Slovenské národné divadlo rátali s veľkolepou rozlúčkou v Bratislave, nestalo sa tak. Už pred niekoľkými dňami totiž najbližší rozhodli, že si takúto ceremóniu neprajú.
Vyznanie do neba
Po tom, čo Slovensko šokovala správa o Monikinej tragickej smrti, sa jej manžel úplne stiahol. Roth, pochopiteľne, prežíval svoj smútok sám, oporou pre neho boli jeho najbližší. Prvýkrát prehovoril pri preberaní Ceny Nadácie Tatra banky Mladý tvorca, ktorú jeho láska získala. „Ruské denníky sú dopísané. Monikine denníky sú dopísané. Monika Potokárová dala divadlu všetko, bohužiaľ, všetko. Som hrdý a bolo mi cťou, že som manželom Moniky Potokárovej,” uviedol v piatok so slzami v očiach herec.
Záhadný odkaz
V Rothových slovách – Monika dala divadlu všetko, bohužiaľ, všetko... – bolo cítiť akýsi odkaz. Nie je už totiž žiadnym tajomstvom, že umelkyňu trápila veľmi dusná atmosféra v SND. Vznikli tam už v septembri, po odvolaní vtedajšieho riaditeľa Činohry Michala Vajdičku, dva tábory. A viaceré zdroje potvrdili, že Monika rozhodne nesedela v kúte a otvorene vyjadrovala nespokojnosť s naštrbenými vzťahmi v divadle.