Taká je bilancia ničivého výbuchu prešovského paneláku z minulého týždňa. Poisťovne už od soboty (7. 12.) registrujú škody, ktoré im klienti postupne nahlasujú. "Dvaja klienti nám už nahlásili zničenie svojich bytov v bytovke, kde explózia nastala. Niekoľko ďalších z tohto paneláku sme identifikovali na základe poistných zmlúv a aktuálne ich kontaktujeme, aby sme dohodli ďalší postup," vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz - SP Milan Rajec. Okrem škôd na zničenom paneláku boli poškodené aj byty v okolitých panelákoch a zaparkované vozidlá.
"V rámci poistenia bytových domov sme doteraz zaregistrovali desiatky poistných udalostí. Ide najmä o poškodené a rozbité okná. Ďalší klienti nám hlásia škody zo svojho poistenia nehnuteľnosti a domácnosti. Evidujeme aj niekoľko vozidiel poškodených výbuchom, upresňuje Rajec. Počty škôd budú podľa neho ešte narastať, keďže viaceré poistné udalosti pre bezpečnostnú uzáveru v danej lokalite ešte neboli nahlásené. Poisťovňa sa klientom snaží vyjsť v ústrety a čo najviac urýchliť a zjednodušiť proces nahlásenia a riešenia škody. "Komunikujeme so správcami poškodených bytových domov. Na okolité bytovky sme umiestnili plagáty s kontaktmi a informáciami, ako a kde môžu klienti svoje škody nahlásiť," vysvetľuje hovorkyňa poisťovne Lucia Muthová.
Spoločné časti bytového domu, ako obvodové múry, strecha, elektroinštalácia, balkóny či okná kryje poistenie bytovky, samotné byty zas kryje privátne poistenie nehnuteľnosti a domácnosti. "Ak výbuch poškodil okná, treba sa obrátiť na bytového správcu, keďže tieto škody budú hradené z poistenia bytovky. Škody v jednotlivých bytoch, ako zničený nábytok, sanita, poškodené podlahy, omietky, porozbíjané zariadenie budú odškodnené z vlastného poistenia bytu a domácnosti," dopĺňa Muthová.
Pri menších škodách, ako výmena skiel na bytoch alebo rodinných domoch, poisťovňa prepláca škody aj bez obhliadky, na základe predloženého dokladu za opravu, resp. výmenu.